|
|
Autor |
Wiadomość |
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 21:29, 15 Sty 2010 |
|
troszke do poczytania o poczynaniach najlepszych dla tych którzy się tym pasjonuja:
The first jet V8 to Karujet
Joined manufacturer, Champion Franky Zapata has just released its new hull molds for the last three places, which may well make some noise at all levels. This exceptional machine based on a shell slightly longer than that of RXT and a V (like those of charismatic Cigarette Offshore One), will include a V8. It is actually two 4 cylinder engines Suzuki 1300 cc Suzuki Hayabusa, coupled V. Designed originally by the Hatley company in 2002 for a surmotoriser Caterham (genus Lotus Seven), this concept has been emulated by its power to weight ratio and amazing especially for its ability to surmotorisation possible. If it's expensive (about 20 000 dollars only for the engine), benefits are stupendous, it releases a mere 380 hp without turbo or compressor with a scheme amount to 10 000 rpm, which can easily reach the 450 horses for models race and, for a total weight of less than 300 pounds. Thus, a machine exceeds the standard ratio of 1 horse per kg with full, which seems a staggering three places ... So if you hear the sound of a DTM car and you see a V1 sail on the pond of Berre (near Marseille), do not panic ... is the European Champion jet Franky Zapata training for the Karujet! Certainly, this mythical race continues to be part of the history of the jet, with the first four-stroke racing offshore driven Clugage Mac and now the first V8 to compete with a former winner of Oleron flying. Although the production of certain organs and shell is started, except this model (called MZR) will not be commercialized before 2011 officially in its final version and is reserved for the moment the competition. But if Zapata demonstrates when Karujet all the good that we think of this remarkable jet, its order book may well exceed all expectations this year ... This is probably the most exciting project of the year, we will of course follow very closely, especially since the first tests on the water are provided in a week ...
2600 cc, the new lightweight crank design has show a increase of 6 % in HP compared to the peak hp of 2 multiply Hayabusa engines
with aftermarket CAMshaft and new 2010 suzuki topblock there is a solid 450 HP at the crank at 9600 RPM
no pictures for puplic at the moment, but the prototype is ready ,
the complete ski is only 290 kg the topdeck and hood is from the RA FZ2000, bottom hull is 80 % ULTRA but a lot faster
the pump is a 170 mm prototype made from ZAPATA RACING
( the ski with the new bottem hull is a the same waterspeed level as the new S3 hull, but with the rough water handling of a Kawasaki Ultra.
( everyone seen Graig Warners boat at the WF know what i seak about)
there will also be a drag racing version of the boat , big bore 3200 CC biturbo dyno has show 850 HP at crank
( conservative topspeed calculation of 110-115 mpH )
there is 8 (450 HP) units available in 2010, price can be ask with PM or email, only serious buyer
niezle co
opublikują więcej info dam znać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 0:25, 16 Sty 2010 |
|
Dziurek.
Ciekawa spraw,ale to już chyba trochę takie wynalazki,pod publikę.Bo co za różnica 380 czy 460 hp.Jedno i drugie będzie tak samo szybkie,i będzie miło takie samo przyspieszenie. Są granice możliwości pompy. Ale temat ciekawy.
Pozdrawiam
Marek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 11:45, 16 Sty 2010 |
|
Da mnie to też ciekawostka i co widać w powyższym opisie inni zaczynają siegać po zupełnie inne rozwiazania niz przeróbka seryjnego skuter.
U nas tez by się znależli chetni fanatycy do produkcji, kwesjia oczywiście budżetu, którego u nas raczej niema.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MAD-JANUSZ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa
|
Wysłany:
Nie 4:44, 17 Sty 2010 |
|
Dziurek Ty na zawody się zgłoś a nie teorią-kosmiczną się zajmuj !!!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 8:59, 21 Sty 2010 |
|
A mnie uczono ze Polacy nie gęsi i swój język mają . To forum jest Polskie i należy pisać w naszym języku Dlaczego na forach zachodnich nie piszecie po Polsku .
Witek
Następne będę usuwał , chyba ze pisze obcokrajowiec ,
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 22:49, 23 Sty 2010 |
|
Nastepnym razem przetłumacze- nie ma problemu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |