Autor |
Wiadomość |
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 12:43, 19 Paź 2009 |
|
[quote="benek_b"]Mi też się wydaje że zalewanie jest lepszą metodą pozatym jestem za tym żeby kopiować a nie eksperymentować choć pomysł wkładek nie jest zły ale technicznie bardziej skomplikowany,wydaje mi się że i tak cylinder się pokrzywi ale to nie problem bo to będzie przed roztaczaniem pod nowe tuleje. Cylindry yamahy bardzo dobrze się spawają bo tydzień temu nadspawywałem koledze cylinder od 1200 power valve. Największym problemem będzie znalezienie płyty miedzianej i namierzenie kątów.Do pomiarów mam cylinder od yam 1200pv tylko w nim zawór jest sterowany mechanicvznie ale kąt powinien być ten sam co gp800(bo to chyba nawet ten sam cylinder). Nie wiem też czy zawory od sea doo 951 można zastosować (chyba tak) i jak głęboko je obsadzić czy tak jak 1200pv bo trochę te zawory się różnią no i skąd jest brane sterowanie zaworów
Tak na marginesie tokaż-frezer będzie ten sam co obrabia silniki dla Falubazu Zielona Góra.
benek[/quote]
Cylinder 800 i 1200 jest taki sam na pierwsze oko. Jednak maja inny porting (800 bardziej na v-max, bo mniejsza pojemnosc). Zawory moga byc sterowane elektrycznie lub podcisnieniowo - w Twoim wypadku podcisnieniowo.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 12:49, 19 Paź 2009 |
|
Aha, co do zaworów: pamietaj ze do Factory Pipe'a trzeba zrobic podkladke na kolektor wydechowy i podfrezowac head pipe'a (czyli to co zakladamy do kolektora).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 13:18, 19 Paź 2009 |
|
Alfamtic: Twoje zamowienie zostalo zlozone, przelew zrobiony.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 14:18, 19 Paź 2009 |
|
Bardzo mi się podoba jak się nawzajem nakręcacie heheheheheh,szkoda , że do CC czy Endurancu nie ma takich nagrzanych fanatyków.
Keep Up that good work- MATES.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 14:19, 19 Paź 2009 |
|
Dziuru, bo wiekszosc to wiesz - seria is the best
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzak
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Marki
|
Wysłany:
Pon 15:14, 19 Paź 2009 |
|
No i tu dziurek mam dla Ciebie niespodzianke...my sie nakrecamy a raczej kręcimy ale juz w garażach, najgorsza tylko ta zima bo taka dołująca jest, no nic działajcie chłopaki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 17:24, 19 Paź 2009 |
|
Muniek.
Katy zaworów na wydechu będą raczej identyczne w gp800 i gp1200.Ponieważ zawory są takie same.Gdyby był inny kąt ,zawór albo uderzałby w tłok albo mniej zamykał wydech.Na zdjęciach które widziałem na forum,w cylindrach Yamahy,są chyba założone zawory od Seadoo 780 nie 950.Różnią się one wielkością i sposobem sterowania.W 780 zawór jest sterowany podciśnieniem w kolektorze wydechowym,w 950 podciśnieniem ze skrzyni korbowej.
Marek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 0:22, 20 Paź 2009 |
|
Rozmawiałem dziś z kilkoma opsobami odnośnie zaworów wydechowych i powiem że opinie są bardzo podzielone a chodzi o rozwiercanie cylindra pod tłok 88,5 i jeszcze dodatkowe nadwyrężanie go spawaniem (jutro będzie u mnie w firmie spawacz z niemiec do spawania cysterny -spawy pod rentgena i z nim jeszcze to skonsultuje jak on to widzi).Rozmawiałem też z Piotrem z poznania i twierdzi że nie ma większej różnicy na silniku z zaworami i bez tak że temat zaworów zostaje pod znakiem zapytania.
Dla zainteresowanych jak będę robił to będzie wyglądało to mniej więcej tak
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 0:49, 20 Paź 2009 |
|
Do Witka
Co do suchej rury to jaką rurę masz na myśli [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czy factory dry pipe i czemu suchą
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Wto 11:51, 20 Paź 2009 |
|
Suchą rurę na pewno stosują zawodnicy superstocka i poprawia ona o dość dużo V-max, ale z tego co kojarzę to większość freestylowców stosuje Wet Pipe, oczywiście mogę się mylić bo mówię tylko to co zaobserwowałem w skuterach takich którzy tym się interesują.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 12:51, 20 Paź 2009 |
|
Benek popatrz na stronie Factory Pipe jest opis i tabela z zakresami obrotów dla poszczególnych konfiguracji. Wyrźnie tam widać że Dry Pipe daje moźliwość uzyskania wyższych obrotów i wyźszej prędkości niż Wet Pipe.
Ponadt z informacj które mam wynika że mokra rura przez natrysk wody tworzy fale soniczną. Przy zestrojeniu freestyle'owym czyli więcej wody na pierwszej śróbce ta fala soniczna tworzy się na niskich obrotach co zmienia troszke sposób przepłukiwania cylindra. Ogólnie mówiąc na Wet Pipe możesz ustawić kopa z dołu. Generalnie możesz regulować harakterystykę przebiegu momentu i mocy prawie w całym zakresie obrotów.
Mogę byc nie dokłany w szczegółach ale sam tłumaczę to co mi kiedyś powiedziano po angielsku.
Reasumując Freestyle = Wet Pipe
Jeśli nie mam racji poprawcie mnie z chęcią skoryguję swoją wiedzę lub ją potwierdzę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:28, 20 Paź 2009 |
|
Tak macie waszyscy racje większość pływa(dot. yamaha) na faktory b pipe limited. a do wyścigów albo sucha albo faktory b pipe mod.(jest o 1" dłuższa). Te rury które wkleiłem wyżej to są też do freestyla.
Dla zainteresowanych podaje linka wstępnej modyfikacji silnika jaką będe chciał zrobić (sugestie i poprawki mile widziane)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe od czego można założyć pompe 155mm
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 23:10, 20 Paź 2009 |
|
Benek pewnie wiesz że Wamiltons sprzedaje rure do Factory B-Pipe z carbonu i water boxa z carbonu. Nie wiem jak parametry przebiegu mocy w stosunku do orginału ale wagowo napewno fajnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 23:14, 20 Paź 2009 |
|
Water box już kupiłem z karbonu a wydech jeszcze zobacze podobno czesi robią niedrogo z karbonu.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 0:49, 21 Paź 2009 |
|
Zapomniałem dodać rozmawiałem dziś z niemcem tym od spawania al. nie ma problemu z nadspawaniem cylindra tylko faktycznie tak jak pisali z australi na dwie butle on jeszcze dodatkowo mówił że cylinder do połowy w wodzie i gwarancja że się nie pokrzywi zero osłabienia cylindra tylko bardzo pracochłonne może nawet więcej niż 10h , prawdopodobnie będę miał możliwość pomieżenia cylindra DASA z zaworami tak że temat zaworów dalej otwarty.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|