Autor |
Wiadomość |
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 13:46, 26 Paź 2009 |
|
Benek: laminowanie wyglada swietnie, mowielm pod katem, ale chyba sie zasugerowales "pro-sami w pradze", ktorzy miaja podciete pionowo (Jak buda A. Lenzi). Tak czy siak, wyglada b. dobrze i mysle ze zrobi robote.
Co do programow to mysle ze SUPER ze masz cos takiego i chcesz sie podzielic - jaezeli ktos cos z tego rozumie to napewno mu sie przyda...
Co do Marka, to z checia dowiem sie co to za firma, ktora robil waly korbowe... pochwal sie!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 17:19, 26 Paź 2009 |
|
Jak będzie trzeba mogę trochę pomóc na tyle ile dam rade w obsłudze programów.Dodam że kontomierz z cdwheel... wystarczy nakleić na płytę cd.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 17:40, 26 Paź 2009 |
|
Marek Sam jestem ciekawy co z tym walem - bo " NIECHCE " zmieniać tematu, ale mam zamiar u siebie w 4 suwie troszke odelżyć wał jak i wałek Bal. Jestes wstanie ze mną o tym troszkę porozmawiać??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 23:01, 26 Paź 2009 |
|
Dziurek
Wyśle że wał korbowy w 4 suwie trzeba by zbudować od podstaw.Na podobnej budowie jak dwusuwowy np.w Yamaha 1200.Stalowy utwardzany cieplnie i pospawany.potem na wyważarce dynamicznej wyważony,I będzie coś,czego na tuningowcy jeszcze nie widzieli.Ja wiem że to w głowach amerykańskich gamoni się nie mieści,ale to nie problem.Dobry materiał,dokładność w mikronach,piec do azotowania,dobry spawacz,wyważarka dynamiczna.Taka jak do ścigaczy,i to wszystko.Czy jestem w stanie złożyć tak dokładnie wał?Spytaj jeśli tych ludzi znasz czy to możliwe?Staszyńskiego,Gryta lub Jabłońskiego.
Marek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 0:05, 27 Paź 2009 |
|
Czy to oznacza że oni mają wały nie seryjne w swoich 4 suwach bo wał do 2 suwa wiadomo to co innego??- Jeszcze raz sorry za zmiane tematu chłopaki- ale chyba założe nowy watek zachwile .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 1:45, 27 Paź 2009 |
|
Wszystko fajnie materiały, obróbka , wyważenie, poskładanie to "pikuś" tylko skąd wziąść dane na ile procent wyważać a w sea doo jeszcze balans .......Nie ogarniam tematu
Panowie a gdzie gratulacje dla FALUBAZU ZIELONA GÓRA!!!!!!!!!!!!!
Marek nie dyskredytuje ciebie fajnie że dyskutujemy na rózne tematy po to są fora każdy ma prawo do swojego zdania nikt nie jest alfa i omegą wszystkowiedzącą wspólnie mozna zdziałć wiele na przykładzie H2O,PWC ,itd
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 12:01, 27 Paź 2009 |
|
Nie wiem jaką średnicę ma wałek balansowy,nigdy nie miałem go rękach.Z rysunku wygląda że sporą.Tak jak robią niektóre stalowe wałki rozrządu,w środku puste,z tym też można by spróbować.
Wał to wał,czy w 4 suwie czy w 2 suwie,spełnia tą samą rolę,tylko smarowanie inne.Co do wyważenia.Jest oczywiście bardzo ważne,ale procentami bym się zbytnio nie przejmował. GPR może się kręcić podobnie do Seadoo,a jej wał korbowy to kupa żelastwa poskładanego do kupy.Przeciwwagi jak prosto od kowala i jakoś to się kręci.W dodatku nie ma wałka balansowego,który spełnia rolę tłumika drgań.
Gdybym hipotetycznie robił wał staloey,przeciwwagi byłby takie jak ma środkowy cylinder w Seadoo,oczywiście przeciwwagi o mniejszych gabarytach.Tylko jest mały problem z 4 suwem.czy ten silnik będzie miał "dół"?
Marek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Wto 13:50, 27 Paź 2009 |
|
Hmm, wszystko moze i prawda, moze i da sie ogarnac temat, wywazyc, zaplanowac, podspawac, ale co do gamoni z USA to przypominam ze u nich sport i rynek motorowy sie rozwija w najlpesze a u nas raczej znacznie slabiej ...... nie wiem czy to kwestia tecniki, czy infrastruktury, czy kasy...ale w PL niby wszystko sie da a pozniej i tak jest remont
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 21:29, 27 Paź 2009 |
|
Zbudować wał od podstaw to żadna filozofia.
Potrzebne dane:
Dokładne rysunki technicze.
Dobry operator CAD - najlepiej Solid Works.
Dane stopowe poszczególnych części.
Pięcio osiowe centrum obróbcze CNC.
Pozostaje jedno ale - koszta czasu pracy dobrej (dokładnej) maszyny CNC.
Co do gamini z USA. To prawda, że przeciętny amerykanin i to nawet ten dobrze pływający ma nikłe pojęcie o technice. W tym jednak ich siła. Kupują sprawdzone gwarantowane przez "firmę" rozwiązania. Jak coś jest źle to dostają odszkodowania.
Tam nawet lekarz np. ortopeda nie udzieli na ulicy pomocy zawałowcowi bo:
- ma inną specjalizację
- nie ma uprawnień ratowniczych
- a przedewszystkim jego ubezpieczenie tego nie obejmuje
U nas podstawowym problemem jest brak kompetencji.
Jeśli będziemy mieli wiedzę i zaplecze techniczne by np. zbudować przedmiotowy wał, to problem się najprawdopodobniej pojawi na etapie zakupu odpowiednich materiałów bo u nas np. Aluminium 6061 to tosamo co Aluminium 6061 T6, a Stal Chromomolibdenowa 4130 to jest to samo co 4140 albo zapytają sie czy nie może być zwykła kwasówka
Abstrachując że wydadzą ci co innego a co innego jest na fakturze bo jak klient żąda to to dostanie a że stop różni się w 0,05% zawartością jakiegoś pierwiastk to kto by się tym przejmował. Tylko później tego nie wyżarzysz, albo nie obrobisz, albo się zdeformuje po godzinie pracy albo ...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 21:38, 27 Paź 2009 |
|
Ostatnio w serwisie samochodowym (silnik się grzał) chcieli mi wymieniać chłodnice, pompę i nagrzewnicę bo zakamienione, ale jak powiedziałem szefowi zmiany, że czynie go osobiście odpowiedzialnym za jakość usunięcia usterki i że będę rozliczał się albo pieniędzmi albo pałą to się okazało że to termostat się zawiesił i wystarczy go wymienić za 180 zamiast dokonywać naprawy za 3800. Taki kraj.
Są u nas dostępne dobre maszyny, ale surowiec trzeba sprowadzać albo z Angli albo z USA.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:23, 27 Paź 2009 |
|
alfmatic
CNC obrabiarki są doskonałe,ale do obróbki w formacie 3D i produkcji masowej.Oraz bardzo skomplikowanych form.Natomiast do zbudowania wału wystarczy fachowiec,i kilka maszyn które potrafi obsługiwać.Co do materiału,jest wiele możliwości. Wał korbowy można np.zrobić ze stali gatunkowej 40H przeciwwagi,czopy pod panewki z 35 HGS.Gama tych surowców jest naprawdę duża,nie trzeba tego sprowadzać.Cała filozofia zależy od obróbki cieplnej.
Marek
P.s. Te wszystkie części to nie jest "filozofia" kosmiczna,tylko że nikogo z nas nie stać na uruchomienie produkcji i promocje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 23:23, 27 Paź 2009 |
|
Ja mam bardzo złe doświadczenie z kupowaniem gatunkowych stopów w naszym kraju.
Kupiłem u nas rury 4130 na zawieszenie do Wranglera. Wykonałem piękne wachacze. Tylko na pierwszej przejeździe po lesie pogieły się w chińskie U.
Jak sprowadziłem identyczne rury z Angli to do tej pory są nie do zajechania, a nikt ich nie oszczędza.
Dla nie wtajemniczkonych z stali 4130 robi sie między innymi ramy i klatki w NASCAR.
Mam np. dostęp do pięcio osiowego super centrum obróbczego i np. wykonanie bloku i karteru z jednego monobloku nie stanowi problemu, (bo co to za problem zwymiarować orginał) tylko koszt jest identyczny jak wykonanie formy do wtryskarki min 40000
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 10:20, 28 Paź 2009 |
|
No to szukamy sponsora
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 23:16, 01 Lis 2009 |
|
Buda prawie skończona jutro wkleje zdjęcia zastanawiam się nad turbiną (nie mam kasy na skat traka) czy zakładać oem 144mm( już kupiony) z wypełniaczem czy kupić 155mm od gp i do niego wstawić wypełniacz (ale czy będzie pasował).Tak na marginesie wolałbym mieć 155mm ..
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pon 1:16, 02 Lis 2009 |
|
Gratulacje.
Skat Trak z trymem zawsze dobrze robi.
Do wiosny troszke czasu więc może znajdziesz czas by pożyczyć od żony pończoche i wpaść z wizytą do banku
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|