Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Budowa YAMAHA SUPERJET do freestyle'u Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 7:47, 22 Wrz 2009 Powrót do góry

Tak naprawde to jest jeszcze pare zbudowanych w witcarze , ale te on powinien znac . Jego kolega plywa na 760 i terz niewie co z nia zrobic.

Witek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Muniek




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto 14:10, 22 Wrz 2009 Powrót do góry

"Czy konie mnie slysza?" Zrobiona 760 to inna zabawka niz seria 760. Co do 760 ktora ma lepszego kopa niz SXR, ok, biorac pod uwage ze sxr jest o 40 kg ciezszy. 760 Blowsion Daniela ma potencjal, ale daleko jej zeby bylo w niej tyle mocy by zrobic kiedykolwiek backflipa z plaskiej wody.

A najmocniejsz czy podobno najszybsza w PL i wogole tej czesi Europy 760 miala byc Saxo (zolta) a slabiej skacze niz dobrze zestrojona 701....moze ma w sobie wode, a moze nie jest tak mocna...a moze brak techniki....
Pamietajmy jednak ze technika poszla mocno do przodu, cylindry obecnie produkowane na maszynach CNC z kawalka aluminium maja po 7 portow, zawory wydechowe, etc.. wiec co kiedys dla kogos bylo "potworem" obecnie jest "rozgrzewka"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
witek




Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:53, 27 Wrz 2009 Powrót do góry

Dyskusja bez sesu Pop swoje chlop swoje.
Muniek teoria to nie praktyka.

Witek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Nie 23:18, 27 Wrz 2009 Powrót do góry

Kojarzę tego blowsiona, widziałem jak pływa chodź sam nie miałem okazji i stwierdzam, że ten skuter nie jest stworzony do robienia flat water backflip tylko jest to skuter do freeride'u. Miałem okazje być w tym roku na zakończeniu Alpe Adria Cup w Pradze i widziałem skutery do freestyle'u. Wprawdzie nie jestem w stanie powiedzieć co chłopaki mieli w swoich superjetach wymienione, ale wiem jak pływały. One nigdy nie wychodzą do ślizgu w przeciwieństwie do tego Blowsiona pływającego po Zalewie zegrzyńskim. One cały czas pływają dziobem do góry prawie pionowo, a pierdnięcie mają takie że że latają po 2 metry nad wodę. Jak rozkminie jak się wrzuca filmy na youtuba to wrzuce filmik z zawodów (kręcony telefonem wiec slaba jakosc bedzie ale widać). W polsce o ile wiem jest tylko jeden taki skuter który tak pływa i znajduje się on w Poznaniu. On też był w Pradze nawet miał startować, ale jak zobaczył Roka Florjancic który kreci kombosy w postaci 3 barerollów, jump 180 i na koniec backflip to zwątpił i nawet na start nie wyszedł, wiec zamiast kupować blowsiony po 50tys zł lub jeszcze więcej na skutery które na płaskiej wodzie wykrecą backflipa lepiej kupić seryjny skuter, zmienić rurę wydechową i kierownice na krótszą (chłopaki w pradze kierownice mieli tak krótkie kierownice, że kończyły się one wcześniej niż klapa silnika) zamontować footholdy wlewać paliwo i nauczyć oganiać się sprzęt który się ma, a dopiero później wraz z doświadczeniem podjemować się kręcenia backflipa. Takie jest moje zdanie chodź jestem pewien że ktoś kto potrafi backflipa to zrobi go na 100% na tym Blowsionie. Moze nie za pierwszym razem ale po kilku minutach ogarniania sprzętu napewno da radę.

PAMIĘTAJCIE
NIE SPRZĘT A TECHNIKA ZROBI Z CIEBIE ZAWODNIKA!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziurek




Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:36, 28 Wrz 2009 Powrót do góry

Czytam Czytam, choć mnie freeride, czy freestyle nie kręci ale wiem jedno-
Siła naszego narodu w Backflipach lezy w Was Smile
Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie już ktoś będzie latał dogóry-nogami .
Trzymam kciuki i bacznie obserwuje Freestylowcy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Pon 21:38, 28 Wrz 2009 Powrót do góry

[quote="Dziurek"]Czytam Czytam, choć mnie freeride, czy freestyle nie kręci ale wiem jedno-
Siła naszego narodu w Backflipach lezy w Was Smile
Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie już ktoś będzie latał dogóry-nogami .
Trzymam kciuki i bacznie obserwuje Freestylowcy.[/quote]

Jak mi zasponsorujesz odpowiedni sprzęt jestem w stanie nauczyć się backflipa w miesiąc Razz

Też mam nadzieję że wkońcu ktoś w polsce pokaże co z takim skuterem można zrobić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
benek_b




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:50, 28 Wrz 2009 Powrót do góry

W końcu z Havla przyszła tkanina i żywica (z atestem lotniczym do wygrzewania ale jakoś ogarne temat).Kadłub generalnie do klejenia przygotowany( boki wyszlifowane, pianka usunięta, tył podcięty pod kątem o 2,5").
Kadłub waży teraz 39kg. Wyjciągnołem przewody wodne i rure wyd.Nie wiem czy zakładać te same przewody 7,7mm czy założyć chociaż jeden ten co pujdzie na silnik większy np 9mm i czy rure wyd. robić z karbonu czy zostawić al. ? Boki mam zamiar wzmacniać tkaniną kevlar/włókno węglowe 2/2 160gr/m jedna warstwa i tkanina biaxialna +-45 st 600gr/m jedna warstwa , dzióbek i tam gdzie mocowana kierownica 3x biaxialna, tył gdzie zamek pokrywa 1 x kevlar/włókno węglowe i 1x biaxialna 450gr/m .Nnie mam pojęcia czy to wystarczy.Nosek będzie niski a kierycha najniżej jak się dało (mam już prawie napisany program w autocadzie pod plotera mocowania kierychy pod RRP jakby ktoś potrzebował)Zastanawiam się tylko czy ciąć z kwasówki 3mm czy może 4mm. Jutro wkleje zdjęcia.

benek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
benek_b




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 12:43, 29 Wrz 2009 Powrót do góry

Jak sa jakieś inne pomysły to piszcie bo na tym etapie jeszcze wszystko można zrobić.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pianki w środku nie będzie tylko dwa małe korki do śpuszczania wody.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się jeszcze nad tym
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

benek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Wto 16:06, 29 Wrz 2009 Powrót do góry

Załóż zamiast 2 małych wylewek to jedną duża, bo te małe mają bardzo słabą wydajność
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
benek_b




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:09, 29 Wrz 2009 Powrót do góry

Mam taką założoną w SXR i jest nie zabardzo szczelna tych z Blowsiona nie widziałem ale faktycznie widać na zdjęciach że są dużo mniejsze. Ok będzie jedna duża i jedna mała. ( z Blowsiona paczka już płynie)

benek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
benek_b




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:11, 29 Wrz 2009 Powrót do góry

A co myślicie o podcięciu boków z tyłu do barel"rola, czy jest sens?

benek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
benek_b




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:20, 29 Wrz 2009 Powrót do góry

Temat zaworów rozwiązał się. Przyjaciel ma firmę montującą baseny i tam stosują te same zawory co są na stronie Blowsion (jednokierunkowe wentylowe) max. średnica 63mm. Tylko teraż jak lepiej jeden na prosto (drugi musi być do turbiny) ,czy lepiej obydwa do turbiny?

Benek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Muniek




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Śro 13:47, 30 Wrz 2009 Powrót do góry

Czesc wam,

gratuluje postepu! Jezeli moge to moje 2 grosze:

- bokow do BR bym nie podcinal.
- ladnie zrobiles tyl - plasko bez krawedzi
-2 zawory beda ok, nalezy tylko uzyc takich co nie przeciekaja (polecam ATP). Pozatym wygladaja jak wysjcie seryjnego wydechu wiec lasnie sie komponuja optycznie. Mozna wtedy dac jeden na tyl, drugi do turbiny.
- korki spustowe powinny byc - u mnie zalozylem i jednak ulatwia to obsluge
- zastanawiam sie czy nie dobrym rozwiazaniem byloby to wyciecie w ksztalcie D na samym koncu by dac ostry (np 35 stopni) trym.
- pozbywasz sie wlewu paliwa?
- zebralem info nt. Mag pump z Tajlandii - brzmi doskonale, robia w roznych konfiguracjach - ceny przystepne. DO tego Hooker (cutback o - 7mm) 9-15 lub 10-16 (w zaleznosci od silnika, np. 701 lub + 760) i temat przeniesienia napedu masz z glowy. Ew. trym z Blowsion lub Thrust (podobno najlpesze na rynku obecnie)

KIedy ja was na wodzie zobacze?? Ekipa z wawy daje czadu! Razz na wodzie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Śro 14:50, 30 Wrz 2009 Powrót do góry

[quote="benek_b"]Mam taką założoną w SXR i jest nie zabardzo szczelna tych z Blowsiona nie widziałem ale faktycznie widać na zdjęciach że są dużo mniejsze. Ok będzie jedna duża i jedna mała. ( z Blowsiona paczka już płynie)

benek[/quote]

Żadna wylewka która nie ma na stałe korka nie jest szczelna jak skuter stoi na wodzie bo nie do tego jest przeznaczona Smile w niej chodzi o to żeby podczas płynięcia woda jak najszybciej się wylała, co przy Freestyle'u jest niezbędne bo przecież potrzebujesz żeby na odległości 20m płynięcia pozbyć się większości wody żeby do kolejnego triku skuter był znowu lekki.

Odnośnie podcinania boków do BR według mnie bezsensu bo Rolla kręcą na seryjnych skuterach.

Na 1gazniku robisz skuter?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Muniek




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Śro 15:17, 30 Wrz 2009 Powrót do góry

Stvoreq ma racje, de facto zaden zawór nei jest w 100% szczelny, chyba ze moze ten z Blowsion co ma kulke w srodku (np nowe RXP-X maja korki z dodatkowymi kulkami - stalismy raz na wodzie z otwartymi korkami i NIC sie nie dostalo do srodka!) tzw. versiplug. OStatnim razem nad Zegrzem zostawilem skuter na lince przy nowym pomoscie (mega!) i po 20 min mialem skuter pelen wody (laczni z silnikiem).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)