Autor |
Wiadomość |
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pią 11:41, 16 Paź 2009 |
|
Dostałęm odpowiedź z ADA Racing.
Twierdzą że mają głowicę do twojego zestawu ale nie jest to głowica standardowa do cylindra 701/760. Ma to być tzw. Yamaha Super Bore Head.
Ten zestaw pracuje ze wszystkimi tłokami od 86mm do 91mm.
Podali mi że należy zamówić od nich następujące części:
1. Head Shell - Yamaha Super Bore - part. no. ya760sb - 190,05USD
2. Girdle Kit - Yamaha 701/760 Superjet Billet Head - part. no. ya701g6 - 75,00USD
3.Exhaust Bracket - Yamaha 701 Superjet Girdled - part. no. yexbrkt-2m - 29,95USD
4. Dome - Sea Doo 951 XP GSX GTX Billet Head - part. no. sd95 - 39,95USD
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pią 11:43, 16 Paź 2009 |
|
Poniżej link do stronki z korpusem glowicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 16:27, 16 Paź 2009 |
|
Dzięki wielkie za zapytanie ,zapytałes dobrze ,nie chodzi tu o średnicę tylko bardziej o kształt komory spalania bo sea doo jest chyba nawet do 91mm.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 17:57, 16 Paź 2009 |
|
Chodzi mi dokładnie o ten tekst o co chodzi
haven't seen the super bore parts up close, but I was told that they are employing a SD951 head bolt patten instead of a Yamaha bolt pattern.... if that's so, that would mean the head would not be compatable with the 845.
Harry Klemm
Quote:
Originally Posted by sah255
I would really like to use a ADA "super bore" head shell I have for your 845 kit. It is setup to accommodate domes for pistons 86mm and up. The chamber o-ring is a nominal 3-7/8" OD and 1/16" thick. Will this size o-ring completely seat on the flange of your custom sleeves?
Without being able to see the head sealing surface area of the ADA head, it would be tough to tell if their head would be compatable. Since that billet head sits on a billet cylinder, the support area around the bores and waterjacketing on both parts could be very different from oem parts. Those would be questions to pose to the folks at ADA.
In short, there "should be" no less than 6mm wide sealing surface all the way around the bore diameter of an 845 ..... a tall order on an 89mm bore.
Respectfully, Harry Klemm
Quote:
Originally Posted by sah255
I don't believe that to be true. It's a head intended to be used for a Yamaha but with domes that can accommodate an 86+mm piston. They refer to the Sea Doo 951 domes only because their 5 & 8 mil billet cylinders utilize Sea Doo 89mm pistons. Blank domes can be bought and custom cut for the application, if needed.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pią 18:08, 16 Paź 2009 |
|
W tym linku do forum PWC Today który podałeś dyskutują główi o możiwości uszcelnienia oringami komór spalania.
Kształt komory spalania jest faktycznie inny niż w głowicy do 701/760.
Ze względu właśnie na większą sirednicę komory spalania kąt pochylenia ścianek i głębokość komory spalania jest inna w super bore w porównaiu z 701 i 760 dla komór o tej samej kompresji.
Ada twierdzi ze w glowica supr bore z komorami spalania SeaDoo uszczelin każdy tłok powyżej 86mm do 91mm a komory pasują i zachowóją przewidzianą kompresje z każdym tłokiem pod warunkiem że ma płaskie i równe denko. oraz jego skok kończy się maksymalnie na równi z powieżchnią cylindra. Tłok nie może wchodzić do komory spalani w głowicy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 18:48, 16 Paź 2009 |
|
Wielkie dzięki o te info mi chodziło
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pią 18:59, 16 Paź 2009 |
|
Właśnie odpisał mi mój koleżka z Australii.
Pyta jakiej firmy są tłoki Group-K?
Przekazał mi następujące sugestie.
Tłoki najlepiej Wiseco szczególnie jeśli podniesiona kompresja tylko muszą być ciaśniej pasowane niż ProX. Zapomnieć o WSM bo przy freestye'u dajesz częste raptowne przyspieszenia prędkości pionowej tłoka i podobno WSM tego nie wytrzymuje.
Twierdzi że wiseco robi tłoki pod porty superjeta aż do 90mm tylko inne tuleje trzeba dać. Właśnie o Bun'ie pisał jako o jednej z dobrych firm robiących tuleje obok Wiseco.
Mówi że tłoki 89-91 od SeaDoo tylko do cylindrów ADA bo na dole mają inny kształt niż jamach i ma to wpływ na czasy i sposób otwarcia portów skrzyni korbowej.
Ponadto pisze że stroker pod Cylinder ADA 5 lub 8 mm daje troche więcej mocy ale przy tych zamych obrotach tłok ma większą prędkość posuwu pionowego i szybciej się grzeje . Ponadto krótki skok tłoka lepszy jest do freestylu dlatego yamaha oprócz wagi również silnikowo jest lepsze od kawy abstrachując od lepszegood kawy portingu.
Oni coprawda tam raczej na falach szaczą niż na płaskiej wodzie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 19:09, 16 Paź 2009 |
|
Tłoki to napewno Wiseco lzejsze o kilka gram od sea doo, popytaj może jak ciasno pasować pod tłoki 88,5mm.i jakie najlepsze głowice pod takie tłoki.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Sob 0:23, 17 Paź 2009 |
|
W Australii tłoki Wiseco pasuje się na większej tolerancji niż OEM'y WSM czy ProX. Wiseko jako kute mają większą rozszeżalność cieplną.
O ile zwykłe tłoki pasują na 3 do 4 tysięcznych cala to Wiseco na 6 do 7 tysięcznych cala. Zwykłe tłoki po rozgrzaniu też się rozszeżaja ale o 1 tysięczną cala natomiast wiseko rozszeżają się o 4 tysięczne cala.
O ile w przypadku OEM'ów czy ProX'ów możesz praktycznie odrazu walić pełną pytę po odpaleniu to gdy założysz Wiseco musisz spokojnie rozgrzać silnik przez kilka minut by tłoki się rozszeżyły i uszczelniły inaczej szybko je zużyjesz podobno kiwają się na korbowodzie i potrafią nawet zachaczyć o port wydechowy i pęknąć lub rozpaść się jeśli nie są spokojnie równomiernie rozgrzane.
Przy mocno obciążonych silnikach duża kompresja (200LBS, wysokooktanowa zupa) i wysokie obroty przez długi czas (wyścigi) tłoki Wiseco pasują na 8 do 10 tysięcznych cala.
Powiedziano mi takrze że te 10 tysięcznych to raczej na wyścigi na północy Australi gdzie woda jest gorąca bo w okolicach Melbourne gdzie są silne prądy z Antarktydy nawet przy mocno obciążonym silniku wystarcza 7 tysięcznych cala.
Podsumowując w naszych warunkach zakładając że woda żadko przekracza 22-23 stopnie i do harakterystyki freestyle 0,006 cala i 2 minuty pracy na wolnych po zwodowaniu potem 3 do 4 minut spokojnego płynięcia równo bez machania przepustnicą i na średnich obrotach bez wchodzenia w ślizg. Podobno można usłyszeć że silnik zaczyna kulturalniej pracować i wtedy można pałować.
Prawidłowo spasowany i eksploatowany Wiseco żyje wielokrotnie dłużej niż inne oraz przez różnice w wadze zmniejsza obciązenia wału.
Głowice dostępne w szerokiej sprzedaży to podobno ADA jest najwyżej oceniana choć Blowsion oringowany u niekturych ma równe lub nawet wyższe noty. Do cylindra Yamachy jeśli zwiększamy kompresje każą koniecznie stosować głowice z mocowaniami skrajów do karteru tzw. Girgled - szczegulnie jeśli glowica na oringach podobno cylinder potrafi pękać przez brak amortyzacji w wyniku braku uszczelki.
Napisał mi jeszcze że do twojej konfiguracji to najlepiej jeden gaźnik Riva Bomb 49mm. Mniej szans na wejście wody. Podobno dwa gaźniki maja znaczenie dopiero przy wysokich obrotach a to we freestyle'u nie przydatne.
Pisał też coś o epoxydowaniu skrzyni korbowej ale nie wiem oco mu chodziło.
No i przy tej pojemności koniecznie dobre chłodzenie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Sob 0:32, 17 Paź 2009 |
|
Jeszcze o głowicach. Niektórzy zawodnicy podobno sami zlecają wyfrezowanie głowic na maszynach CNC i tylko zewnętrznie wyglądają jek te od sponsora. W rzeczywistości ich korkusy mają grubsze ściank, pasowanie komór spalania prawie na zero by nie drgały. Kanały wodnie są dużo większe by pokrawić chłodzenie komór spalania. Kanały wodne w cylindrze tesz korygują jeśli nie stosują kutych cylindrów.
Napisał mi jeszcze że warto przy tak dalekich modyfikacjach zastosować zawory wydechowe - mam nadzieje że dobrze przetłumaczyłem ( power exhoust valve) podobno robią dużą różnice. Podobno SeaDoo ma je seryjnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 10:09, 17 Paź 2009 |
|
Wielkie dzięki są to bardzo cenne informacje dla mnie, co do zaworów wydechowych to jest mały problem - potrzebny jest cylinder zrobiony na CNC a to już niestety wysokie koszta.Może za rok na następną zimę jak ogarne ten silnik zbuduje nowego strokera na zaworacz tak min. 1100ccm. A jeśli chodzi o epoksydowanie karterów to jest to konieczne przy portingu bo robią się dziury które musisz zalać epoksydem dla wzmocnienia i szczelności pozatym pod moje tuleje będe musiał rozwiercić karter bo tuleje są większe. I tu następny problem widziałem że epoksydują na dwa sposoby
1) zywica lub klej nie dolane do końca( tzw. na wklęśnięcie)
2) lane ponad i szlifowane na płasko
Sam jeszcze nie wiem ale chyba zdecyduje się na ten pierwszy wariant choś przy 2 jest pewniejsza szczelność .
Co do głowic to zastanawiam się nad Adą lub ATP ale w tym wypadku wybiorę chyba adę.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Sob 13:54, 17 Paź 2009 |
|
Na temat strokera zdania są podzielone.
Na pewno warto go robić jak masz za sobą sponsora i kilka silników na sezon na zmiane.
Stroker to wibracje i większa prędkośc pionowa tłoka - krótsza żywotność wału i tłoków.
jak zdrobisz stroker 8 mm to zmniejszysz żywotnoiść wału do 30 godzin.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 15:42, 17 Paź 2009 |
|
benek-b.Żeby coś zrobić na CNC musisz mieć program.Do zrobienia zaworów potrzeba jedynie frezera,który myśli.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 16:44, 17 Paź 2009 |
|
Nie wiedziałem że można do normalnego cylindra dodać zawory.Proszę o więcej info.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Sob 18:54, 17 Paź 2009 |
|
Właśnie o zaworach wydechowych do Superjet'a słyszałem że robią je na seryjnym bloku zarówno 701 jak i 760. Wyciągają tuleje , zalewają TIG'iem kanały wydechowe i rzeźbią od nowa.
Blok frezowany z jednego kawałka jest świetny bo dużo mocniejszy i od samego początku możesz go obrabiać według upodobania wlasnego. Większe kanały wodne, kanały transferowe itd. Jednak nie jest konieczny do zaworów wydechowych.
Jutro będę miał dokładny opis zalewania kanałów wydechowych.
Zawory wydechowe stosuje się od SeaDoo albo od Yamahy GP 800 GP1200
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|