Autor |
Wiadomość |
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 21:00, 17 Paź 2009 |
|
To świetnie sam mam tiga i spawam al., jęsli tak robią to napewno zrobię tak samo ,znalazłem już całe kompletne zawory od sea doo za 650zl, jeśli tak to je kupie.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Sob 23:20, 17 Paź 2009 |
|
Tu jest galeria Superjet'a z silnikiem wyposażonym w power ale mam wrażenie że to ani 701 ani 760
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 0:08, 18 Paź 2009 |
|
To jest silnik yamy 800 z cylindrami od 1200 power valve, a co do strokera to faktycznie masz racje tu jest bardzo ciekawy artykuł group-k
[link widoczny dla zalogowanych]
po większym zastanowieniu się to faktycznie nie bedzie aż tak wielkiego problemu z obsadzeniem zaworów wydechu pozostają tylko niewiadome dane głebokość obsadzenia ,kąt etc.(albo kopia sea doo 951)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 0:26, 18 Paź 2009 |
|
Zawory już kupiłem w stanach kpl. od sea doo 951 za 100usd.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Nie 1:01, 18 Paź 2009 |
|
Dostałem właśnie info o power valwe do Superjet'a.
1. Zalewa się nie cły kanał wydechowy ale tylko jego część od góry by można było dofrezować krztałt jego przekroju do kształty zaworu. Nie można zmieniać kształtu zaworu bo jest on determinowany kontem jego położenia i krztałtem ścianki tłoka.
2. Zalewa się kanały wodne od strony wydechu.
3. Nad punktem mocowaia kolektora wydechowego nadlwea się materiał na wzór silnika yamahy GP800. Aby to równo zrobić i by się łatwiej obrabiało należy zbydować swego rodzaju pudełko z płytek miedzianych grubości 0,5 cala. Od strony płaszczyzny styku cylindra z głowicą montuje się płytkę o długości równej długości cylindra i szerokości większej o 2 cale. Płytka ma nwiercone otwory tak jak idą szpilki. Od strony kolektora ssącego ma stykać się z krawędzią cylindra oraz na jego szczytach również. Ma wystawać 2 cale poza cylinder od strony wydechu. Po obu stronach kanału wydechowego też mają być miedziane płytki stykające do zewnętrznej powierzchni cylindra ustawione prostopadle do llini wału napędowego i zlicowane z płytką górną.
4. W tym momencie mamy dwa "Pudełka gdzie dnem jest ściana cylindra, trzy ścianki tworzą miadziane płytki a czwartą górna ścianka kanału wydechowego. Teraz zalewamy Tig'iem AC min 250AMP, indywidualnie dobrane dla każdej maszyny puls i balans (bardzo ważne by nie pokrzywić cylindra i nie zmienić jego parametrów cieplnych zwłaszcza w okolicy płaszczyzny styku z głowicą) oraz bardzo dużo argonu by nie było ksztyny powietrza). Elektroda 0,1 cala, drut 0,2 cala. Bardzo powoli często przerywamy by nie przegrzać. Stydzimy w ten sposób że dajemy bardzo długi post gas a najlepiej podajemy argon z drugiej butli bezpośrednio na spoine przez całe proces spawania nawet jak robimy przerwe i zamykamy łuk to studzimy gazem z drugiej butli. Najlepiej dopuki nie osiągnie temperatury 150-180 stopni by nie miało kontaktu z powietrzem.
Ze względu na częste studzenie cały proces zajmuje około 10 godzin na jeden cylinder.
5. Płytki muszą byc miedziane ciekłe aluminium nie przywiera do miedzi oraz miedź nie topi się w łuku AC tylko w DC.
6. Gdy nadlejemy materiał nad każdym z wylotów wydechów mamy już prosto i z górki zaczynamy obróbke skrawaniem
7. Frezujemy otwór na zawór i frezujemy nowe kanały wodne tylko płytsze by nie przebić się do kanału zaworu wydechowego.
8. frezujemy nadlewke z zewnątrzy by pasował kolektor wydechowy i by było ładnie.
9. Składamy silnik i skaczemy flat water duble backflip
Proste jak drut nie
Wielki szacunek jeśli się tego podejmiesz.
Powiedział mi że oni często robią przeszczep całego silnika z Yamahy GP800R. Jest Cięższy ale rekompensuje mocą. Bez specjalnego wpływu na żywotność kręcą z niego 145 koni
Podesłał mi też link do tej stronki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 1:20, 18 Paź 2009 |
|
Wielkie dzięki twój kolega jest kopalnią wiedzy nie byłbym sobą gdybym za jakiś czas nie wkleił fotek z cylindrem 760 power valve ,a ztej stronki kupiłem przedwczoraj zamknięcia pokrywy ,pokrywę i nosek....
Nie mogę się już doczekac kiedy przypłynie cylinder!!!!!
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 8:48, 18 Paź 2009 |
|
alfmatic.
Po co tyle kombinacji.Dużo szybciej i prościej,byłoby wyfrezować w cylindrze otwór,dorobić "pudełko" i je tam przyspawać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Nie 13:25, 18 Paź 2009 |
|
Marek coś tam wiem na temat spawania i wydje mi się że aby można było postąpić według twojej wskazówki należało by wyfrezować na "kwadratowo" blok nad kanałami wydechowymi aby można było wstawić aluminiowe klocki i je obspawać na około. Tylko jest przy tym kilka ale:
* Usuwając materiał z bloku osłabiasz go a dospawanie "pudełek" nie daje gwarancji wzmocnienia.
* Spawanie grubych "pudełęk" do cienkiego osłabionego frezowaniem bloku może grozić odkształceniem bloku.
* Ponadto "pudełko" nie stanowi monolitu z blokiem jest przyspawane tylko po obrysie zewnętrznym. Co podczas eksploatacji, zakładając drobne odstępstwa w stopie bloku i "pudełek" może skutkować pęknieciami lub zniekrztałceniami (rużna rozszeżalność cieplna).
* Jak nie zalejesz kanałów wodnych to zawór wydechowy będzie przechodził przez kanał wodny (tak mi się przynajmniej wydaje po opisie który dostałem).
Postępując metodą którą przedstawiłem wcześniej tworzymy monolit. Jeżeli dodatkowo przy zalewaniu zastąpimy drut aluminiowy kawałkami jakiegoś starego połamanego bloku Yamahy to będziemy mieli jednorodny matariał.
Do benek_b zanim zaczniesz postępować według instrukcji z nowym blokiem zdobądź jakiś stary korpus 701 lub 650 i przećwicz temat na nim. Zima jest długa a blok jeden i nie tani.
Sam z doświadcenia przy różnych innych zabawkach wiem ile zniszczyłem dobrych żeczy i ile straciłem kasy bo bez krytycznie przyjmowałem rady domorosłych mechaników takich jak ja.
Tam skąd pochodzą wskazówki używany blok 701/760 kosztuje 100 dolarów australijskich a to jedna noc pracy jako barman, kelner lub godzina pracy jako trener osobisty.
Poniżej stronka z używanymi gratami do skuterów. Blok cylindrów do 650 25USD.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 19:53, 18 Paź 2009 |
|
czas pracy poswiec na plywanie , pieniadze za spawanie na paliwo ----- napewno warto
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 19:56, 18 Paź 2009 |
|
Mi też się wydaje że zalewanie jest lepszą metodą pozatym jestem za tym żeby kopiować a nie eksperymentować choć pomysł wkładek nie jest zły ale technicznie bardziej skomplikowany,wydaje mi się że i tak cylinder się pokrzywi ale to nie problem bo to będzie przed roztaczaniem pod nowe tuleje. Cylindry yamahy bardzo dobrze się spawają bo tydzień temu nadspawywałem koledze cylinder od 1200 power valve. Największym problemem będzie znalezienie płyty miedzianej i namierzenie kątów.Do pomiarów mam cylinder od yam 1200pv tylko w nim zawór jest sterowany mechanicvznie ale kąt powinien być ten sam co gp800(bo to chyba nawet ten sam cylinder). Nie wiem też czy zawory od sea doo 951 można zastosować (chyba tak) i jak głęboko je obsadzić czy tak jak 1200pv bo trochę te zawory się różnią no i skąd jest brane sterowanie zaworów
Tak na marginesie tokaż-frezer będzie ten sam co obrabia silniki dla Falubazu Zielona Góra.
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 20:09, 18 Paź 2009 |
|
Witek myślisz że szkoda pracy i czasu? Że niewykonalne czy mierny efekt z dołożenia zaworów
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pon 2:10, 19 Paź 2009 |
|
To napewno skacze backflip'a z płaskiej.
Specyfikacja sprzętu Watanabe Fumikazu
Engine:
Crankshaft 10mm stroker
Yamaha OEM crankcases
Bun Freestyle crankcase reinforcement plate
Wiseco special 91.5mm pistons & rings
Displacement: 1025cc
Bun Freestyle billet cylinder head with 24,5cc domes
Compression: 15kg
Factory pipe exhaust manifold modified
Bun Freestyle Carbon expansion chamber
Bun Freestyle intake manifold
V Force Delta 3reed valves
Bun Freestyle 48mm carburators
Bun Freestyle throttle drum
Bun Freestyle fuel pick up
Bun Freestyle tank aluminium 10liter
Prok flame arrestors
Cooling lines in: 3 lines, two to the cylinder one to the exhaust pipe.
Cooling lines out: 4 lines.
Electrical:
MSD programmable Total Loss Ignition
MSD flywheel
NGK Spark Plugs
Pump and driveline:
Skat-Trak 155mm, 14 vain Magnum One-off Pumpw/24,5mm Setback
Skat-Trak originally three blade, stainless-steel Swirl Impeller modified
Bun Freestyle drop nozzle system
Bun Freestyle billet aluminum couplers
Reduction nozzle: N.M
Steering nozzle: N.M.
Hull and Handling components:
Bun Freestyle hull fiber glass, weight:35kg
Bun Freestyle hood with six air ducts
Bun Freestyle hood latch
Hydro Turf on Side Rails
Foot holders with straps
Bun Freestyle billet aluminium by-pass fittings
Bun Freestyle plate
R&D intake grate
2 scrap valves
Steering assembly:
Bun Freestyle billet adjustable handle pole
Bun Freestyle texalium chin pad
SE straight 0 degrees handlebar
Bun Freestyle turn plate
ODI grips
Bun Freestyle trigger throttle lever
Bun Freestyle trim lever
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Pon 3:08, 19 Paź 2009 |
|
Dla ciekawych.
Kompletny silnik Superjet pover valve
[link widoczny dla zalogowanych]
Blok silnika powervalve wykonany na maszynie CNC z jednego kawałka kutego aluminium
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a to znalazłem na ebay
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 8:42, 19 Paź 2009 |
|
czas poswiecony nie zostanie zrekompensowany . Ja jurz swoje popsulem.
Witek
Silnik 760 o dobrych portach i dobrym zestrojeniu zabija narazie Polakow.
To zastosuj suche rure .
pamietaj ze tloki Wiseco kture kupisz nie sa tymi tlokami co urzywaja najlepsi , ai tak nie zyja dlugo okolo 30-40 godzin , koszt tloka wysoki.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez witek dnia Pon 8:54, 19 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Pon 12:38, 19 Paź 2009 |
|
Waterdawgkustomz ma slaba opinie co do terminow dostawy i niektorych produktow - niektorzy czekaja nawet i rok czasu!! Wiem bo tyle czekalem na cos od nich. Obys mial wiecej szczescia.
Co do dorobienia zaworow do seryjnego bloku to faktycznie nezla rzezba, osobiscie nei jestem pewien czy to do konca wykonalne przy seryjnym bloku..
Glowica do zestawu 845 zalecana jest seryjna 62T + wieksza uszczelka. Moze to jakas droga.. zapytalem ATP o to czy moze ich glowice da sie podpasowac, czekam na odpowiedz. Jak cos mam serie 62T na sprzedaz.
Epoksydowanie karterow: po to by wzmocnic skrzynie krobowa, oslabiona przez porting. Obecnie sa juz zestawy wzmacniajce ktore sa po porstu plyta aluminiowa montowana od dolu do spodu dolnego karteru.
Co do WSM to dobre tloki do zwyczajnych skuterkow, do wysilonych w USA wykorzystuja jednak wiseco flat top (czytaj plaskie denko). Te tuleje BUN'a sa juz raczej gotowe do wstawienia bez dodatkowego portingu (apropos Twojego zapytania wczesniejszego).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|