|
|
Autor |
Wiadomość |
papryk
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 18:18, 06 Lip 2009 |
|
Witam,
Mam skuter KAWASAKI STX-15F z roku 2008, niestety nie był przezimowany, tzn. został przelany układ chłodzenia borygo kilka razy, przez cala zimę stal w murowanym garażu – nie w mrozie. Po zimie wymieniony olej i filtr oleju przeczyszczony filtr powietrza.
Niestety jest z nim spory kłopot, skuter zaraz po odpaleniu śmiga idealnie, silnik chodzi cichutko nie ma nic niepokojącego, do momentu przełączenia sie w tryb serwisowy po jakiś 15-20 minutach pływania, wyświetla sie kontrolka „OILT”(za wysoka temperatura oleju), chłodzenie jest - bocznym „bypasem” leci normalnie woda, olej ma kolor „jak z butelki” (skuter ma przepływane ok 30h).
Wymieniony olej nic nie pomógł wiec kilka punktów z instrukcji odpada.
Polecono mi sprawdzić czujnik temperatury oleju, ale do niego dostęp jest utrudniony (wedle instrukcji pkt.1 wyjmij silnik)
Zwrócić na cos innego uwagę? Może to być cos bardziej oczywistego? Może macie jakąś sugestie?
Pozdrawiam
papryk
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
puma
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 21:42, 27 Lip 2009 |
|
Ja generalnie fachowcem nie jestem ale napewno skrót "OILT" nic nie ma wspólnego z temperaturą oleju tylko ze słowem "temporary" czyli tymczasowy. Więc może kawasaki ma jakąś blokadę i po wymianie oleju powinno sie zresetować komputer czy coś bo "może myśleć", że pływa na starym oleju i coś komputer blokuje. Może warto pujść tym torem ale jak napisałem wyżej nie jestem fachowcem i moge sie zupełnie mylić. Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
papryk
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 20:58, 31 Lip 2009 |
|
uff dzieki radzie kolegi [b]pumy [/b]wymienilem tymczasowy czujnik temperatury oleju i skuter smiga
pozdrawiam (juz bez ironi )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
puma
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 21:04, 31 Lip 2009 |
|
Pprzecież pisałem, że ja nie fachowiec.
Miłego pływania.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
papryk
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 21:16, 31 Lip 2009 |
|
bez obrazy to taki prztyczek w nos
a na powaznie, jeden z wielu czujnikow temperatury oleju w silniku (tu akurat konkretnie umieszczony w misce olejowej) postanowil troche oszukiwac komputer zamiast w kiloomach opornosc pokazywal w megaomach... niestety dostep do niego byl dosyc utrudniony, ale dalo rade bez wyciagania silnika (dzieki radom jednego swietnego Fachowca).
Niestety czujnik trzeba bylo zlatwic jak najszybciej i po najmniejszej linii oporu, przyszedl w jakies 3 dni do autoryzowanego serwisu kawasaki, niestety jego cena (jak na zwyklosc tego cuzjnika) byla lekko powalajaca a mianowicie 430zl po znizkach, w zwiazku z tym mam pytanie czy znajac opornosci przy danych temperaturach takiego czujnika, jest mozliwosc dobrania czegos co kosztuje znacznie mniej a dziala tak samo?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |