Autor |
Wiadomość |
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 23:38, 13 Paź 2009 |
|
Witam.
Czy ktoś ma doświadczenie z używaniem metanolu jako paliwa do skuterów.
Metanol ma liczbę oktanową 114 a kosztuje około 2 zł za litr.
Przy takiej liczbie oktanowej byłby idealny jako paliwo do mocniej sprężonych silników.
Mógł by być również mieszany np. z VP Racing w celu uzyskania 105 oktan (amerykańskie 100 oktan) do silników sprężonych w granicach 195lbs.
Żużel jeździ na czystym metanolu.
Osobiście pływałem w australii na SuperJet'cie z kompresją 200lbs głowica ADA z komorą spalania 33cc. Paliwem była bęzyna BP 100 oktan i w celu podniesienia do 106 oktan mieszali ją z metanolem w proporcji 50:50
To była freestyle'owa zabawka i naprawde urywała ręce dół był taki że na małej falce raptowne dodanie gazu skutkowało 2m skokiem bez żadnych dodatkowych zabiegów.
Silnik 701, porting, lekkie koło i dwie rivy powerbomb nie pamiętam jaka śruba ale na pewno standardowa pompa z trymem własnej roboty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 10:28, 14 Paź 2009 |
|
Dobre pytanie... nie jestem pewien czy metanol nei jest za "suchy"? Slyszalem tez ze dawniej dodawano eteru....
Pewnie Witek bedzie wiedzial jak jest z tym paliwem... ja plywam na Vpower racing - podobno ok 102 oktanów....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 11:43, 14 Paź 2009 |
|
Metanol faktycznie jest bardziej "suchy" ale LPG także jest dużo bardziej suche niż Benzyn 95 czy 98 a mimo to ludzie nabijaja setki tysięcy km na nim. Myślę że to tylko kwestia odpoiedniego oleju i właściwej mieszaniki ewentualnie jakieś specjalne pierścienie bo łożyskowany wał napewno da rade.
Nawiasem mówiąc LPG ma między 103 a 106 oktan. Osobiście miełem przyjemność jeździć Escortem z 1978 roku zasilanym tylko lpg silnik 2L sprężanie 13:1 zamiast gaźników jakiś układ wtrysku ciekłego LPG. Kręcił 11000 i robił DUŻE wrażenie
Rozmawiałem wczoraj z kumplem z Rosji mówi mi że oni w "robinych" skuterach śnieżnych leją metanol z castrolem mieszanka 1:35. Kompresują silniki i fruwają.
Nie znam nikogo z żużla ale myślę że to było by również dobre źródło.
Ponadto z tego co mi wiadomo to Marszałek i inni też na metanolu pływali.
Pamiętam nawet ten zapach nad wisłą przy Spójni.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Śro 11:57, 14 Paź 2009 |
|
tylko pamiętaj, że samochody to 4suwy więc mialy lepsze smarowanie i daltego na lpg sie nie zacierają
Nie wiem jak to zadziała, ale możesz sprawdzić popływać i zdać nam relacje Prawdopodobnie będziesz musiał dość dużą mieszankę robić z olejem Full syntetyk coś koło 1:30-35 żeby popływać trochę dłużej niż godzinę , ale jak przetestujesz to daj relacje wtedy będzie można oceniać.
Na metanolu napewno ścigają się te motorówki, ale z tego co kiedyś ktoś mi mówił, te silnik mają bardzo niskie sprężanie (oczywiście te specjalne 4race, a nie fabryczne przerabiane)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 12:09, 14 Paź 2009 |
|
[quote="Stvoreq"]tylko pamiętaj, że samochody to 4suwy więc mialy lepsze smarowanie i daltego na lpg sie nie zacierają
Nie wiem jak to zadziała, ale możesz sprawdzić popływać i zdać nam relacje Prawdopodobnie będziesz musiał dość dużą mieszankę robić z olejem Full syntetyk coś koło 1:30-35 żeby popływać trochę dłużej niż godzinę , ale jak przetestujesz to daj relacje wtedy będzie można oceniać.
Na metanolu napewno ścigają się te motorówki, ale z tego co kiedyś ktoś mi mówił, te silnik mają bardzo niskie sprężanie (oczywiście te specjalne 4race, a nie fabryczne przerabiane)[/quote]
Rosjanie właśnie leją metanol z olejem 35:1 i zdaje to egzamin a sprężanie mają na poziomie 210 LBS
Wydaje mi się, że to raczej nie możliwe aby łódki o ktorych wspominasz miały niskie sprężanie.
Zasada jest prosta im większa liczba octanowa tym mniejsza kaloryczność czyli wydajność. Jak wlejesz VP racing do Fiata 125p z 1974 który jeździł na 86 oktanach (tzw. niebieska) to on poprostu nie pojedzie. Nie będzie miał mocy. (Pomijając możliwość uszkodzenia silika na skutek braku ołowiu w pliwie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 12:28, 14 Paź 2009 |
|
Większość krajow (cała europa, azja, australia) używa do określenia "oktanowości" paliwa terminu "RON" - Research Octane Number
USA i Kanada używają terminu i systematyki "AKI" - Anti-Knock Index
Różnica jest taka że to samo paliwo oznaczone wegług systematyki AKI będzie miało 91 oktan a według systematyki RON 95.
Ponieważ większość gratów ciągniemy od wuja Sama a oni zawsze podają rekomendowaną liczbę oktan szczególnie jeśli chodzi o głowice, poniżej przedstawiam porównanie poszczególnych paliw występujących w USA z europejskimi.
Regular gasoline US - Aki - 87 octan
Australia, Azja, Europa- RON - 91 octan
USA - AKI - 91 octan
Australia, Azja, Europa -RON - 95 octan
USA - AKI - 92 octan
Australia, Azja, Europa - RON - 98 octan
Nasze VP Racing ma marketingowo ponad 100 Oktan lecz jak rozmawiałem z chemikiem od paliw twierdzi że nigdy nie ma mniej niż 99 i nigdy wicej niż 100.
W GB sprzedają BP Ultimate 102 i ona ma faktycznie 102 oktany.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 13:04, 14 Paź 2009 |
|
Dziekujemy za info, bardzo przydatne. Benek (tutaj z forum) zna chlopakow z zuzla i kartingu. Z nim trzeba zagadac, powinien wiedziec. Jezeli skutery snizne plywaja na metanolu..sadze ze skuter tez by mogl...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 14:12, 14 Paź 2009 |
|
Alfmatic: tutaj cos dla CIebie!
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
Andrzej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 14:45, 14 Paź 2009 |
|
Alfmatic: o silnikach w 750sx, sxi, sxi pro i sxr.... Ktory rok jest Twojego SX'a? Jak wczesny to masz small pin - czyli lepiej na moc z dolu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Andrzej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 18:49, 14 Paź 2009 |
|
metanol to alkohol wchlania wode !!!!!!!!
miesza sie z olejami rycynowymi , maly wubur
Pomyslcie o stosunku powietrza do paliwa
TO wole aceton ?????
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 19:52, 14 Paź 2009 |
|
Myślę że wchłanianie wody przez metanol nie powinno mieć większego znaczeia. Jest w zamkniętym baku i transportowany przewodami bezpośrednio do gaźników. Kontakt z wodą może mieć dopiero w gaźniku. Nie widzę różnicy wzagrożeniu dla silnika w poruwaniu do bęzyny.
Zresztą Aceton dużo bardziej chłonie wodę.
Ponadto aneton jest bardzo lotny 0,5L odparowywyje z butelki szklanej w 40 min i to ze szklanej bo plastikową rozpuści bak skutera również. Mówię oczywiście o czystym acetonie a nie jakiś tanich zmywaczach.
Azeton zniszczy wszystkie uszczelniacze wału, gaźnika, oringi w głowicy, generalnie zniszczy każdy plasik i każdą gumę na swojej drodze. Aceton trzyma się w specjalnych zbiornikach i transportuje również specjalnymi przewodami najlepiej szklanymi lub metalowymi. Jeśli ma mieć kontakt z tworzywami sztucznymi to są to tworzywa odpowiedni projektowane i pozbawione związków wchodzących z acetonem w reakcje.
Aceton który znajdzie się w komorze silnika zniszczy żelkot i struktury żywiczne. Ponadto na skutek swojej lotności wystarczy żę mamy przebicie na kablu wysokiego napięcia i pływamy dużą bąbą - to dopiero była by figura freestylowa
No i aspekt finansowy aceton jest wielokrotnie droższy od metanolu nie wiem ile kosztuje dokładnie ale podobno około 15 zl za litr czystego acetonu. Trudno go pozatym kupić od tak bez ton papierów bo to jeden z odczyników używanych przy produkcji amfy i jej pochodnych.
Litr metanolu dobrej jakośco można kupić poniżej 2zł słyszałem nawet że 1,7 zł.
Ponadto można go wyprodukować w dowolnych ilośćach w garażu.
Wystarczy zapytać Dziadka jak
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 20:02, 14 Paź 2009 |
|
W AUTO TUNING ŚWIAT nr 12 , grudzień 2003, str. 57-58 był ten oto artykół:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 20:12, 14 Paź 2009 |
|
Z tą produkcją metanolu w garażu to żartowałem
Metanol produkuje się z drewna.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 8:46, 15 Paź 2009 |
|
Aceton jako stabilizator nie jako paliwo.
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Czw 16:26, 15 Paź 2009 |
|
Poszukałem troszke w sieci i znalazłem następujące produkty
w USA E85 - paliwo dostępne na wielu stacjach na bazie benzyny i alkoholu 105 oktan - czy nie można by tego samemu robić mieszając benzyne z alkoholem
Według wikipedi:
Etanol - według RON 129 oktan AKI 116 oktan.
Stosowany także jako paliwo napędowe np. w Brazylii 86% sprzedawanych nowych aut jest przystosowanych do spalania etanolu - w sobote biore od kolegi starego komara i będę testowł
Metanol - według RON 133 oktany AKI 119 oktan
stosowany jako składnik paliwa dla samolotów
stosowany jako paliwo dla Monster Trucków
Toluen - według RON 111 kotan AKI 103
Toluen jest bezbarwną cieczą o przyjemnym, intensywnym zapachu. Nie miesza się z wodą, jest natomiast mieszalny z większością rozpuszczalników organicznych. Toluen jest substancją łatwopalną, w postaci płynnej spala się żółtym, silnie kopcącym płomieniemnajduje zastosowanie jako surowiec i rozpuszczalnik w wielu dziedzinach przemysłu organicznego, farmaceutycznego, tworzyw sztucznych do produkcji materiałów wybuchowych (TNT/Trotyl), barwników, detergentów i perfum oraz jako składnik wysokooktanowych paliw lotniczych.
Jednym słowem możemy pływać na kompresjach powyżej 200LBS i to dużo taniej niż na benzynie )
Myślę że już nie długo będę wiedział jak to robić bezpiecznie dla sprzętu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|