Autor |
Wiadomość |
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 16:49, 23 Gru 2008 |
|
Tak? To przeczytaj :
Proszę tutaj - ---------://www.jetsport.fora.pl/pytania-porady,4/paliwa-i-oleje-do-skuterow-wodnych,23.html
Twój pierwszy post :
[quote]To co tu piszemy jest tylko i wylącznie doswiadczeniem firmy Witcar.
Ze wzgledu na to, że na różnych stacjach paliw w naszym kraju dostępne sa paliwa znacznie rózniące sie jakością o liczbie oktanowej od 75 do 99,5 zalecamy aby każdy posiadacz i użytkownik skutera wodnego stosował to samo paliwo z tej samej stacji, wtedy zapobiegnie problemom technicznym i detonacji silnika. Nie zauważymy anomalii w pracy silnika.
Nasza firma z doświadczenia wie, że najlepszym dostępnym obecnie na Polskim rynku paliwem do skuteró wodnych jest Shell V-Power racing 99+.
Jest to jedyne na rynku paliwo w 100% importowane.
Witcar, tak do wyścigów jak i do rekreacji używa paliwa Shell V-P...i nie mamy juz żadnych "paliwopochodnych" problemów z silnikami.
Jeśli chodzi o olej, zawsze należy stosowac ten sam rodzaj i gatunek zgodnie z zaleceniami producenta. Bardzo dobrym olejem przez nas stosowanym jest Shell Advans ultra2.
Zalecamy stosowanie olejów syntetysznych ze względu na ich lepsze wlaściwości smarne. np: Castrol, Mobile i inne.
Z doświadczenia wiemy, ze w skuterze nowym nalezy oprócz wlania oleju do dozownika także dolewac go do paliwa w stosynku 1:60 (na dotarciu ko dwa zbirniki). Jezeli nie ma dozownika mieszanka powinna być w stosunku 1:32.
Przy normalnej exploatacji uzywamy dozownika i jadnocześnie mieszanki w stosunku 1:50.
Jezeli chcemy męczyc skuter, np scigać sie zalecamy mieszanke 1:32
1) mieszanka 1:50 - daje dużą moc w niskich zakresach obrotów
2) 1:40 - duża moc w srednich zakresach obrotów
3) 1:27 - duza moc przy ok 11 tyś obrotow
---System opracowany metodą prób i błędów przez te skromne 10 lat pracy;)
TO JEST TEXT PORAWIONY, PONIEWAZ POPRZEDNI PRZEPISYWALA OSOBA NIE ZNAJACA TEMATU I NAROBILA BŁĘDÓW..
WITEK
[/quote]
Dalej było pytanie "Przepałka"
[quote]A jeśli chodzi o 4ro suwy to jaki olej lać ? chodzi mi np o rxp,druga sprawa czy muszą to być konkretne oleje tworzone do pojazdów wodnych czy mogą też pochodzić z gamy olejów samochodowych typu castrol, motul? no i najlepiej full syntetyk?pozdrawiam[/quote]
I Twoja odpowiedź :
[quote]Do RXP nawet sie waż lać syntetyka bo turbinka zrobi pa pa![/quote]
Nie pisałeś?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Jeffrey
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 17:24, 23 Gru 2008 |
|
[quote]Do RXP nawet sie waż lać syntetyka bo turbinka zrobi pa pa![/quote]
Witek ma racje... Musisz naprawdę czytac uważnie i powoli bo to ja napisałem te słowa i nadal podtrzymuje to co napisałem...
Pozdrawiam Cie...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 18:01, 23 Gru 2008 |
|
TFU, dobra, Jeffrey to napisał, sorry.
Mimo to są to informacje sprzeczne.
To sie chyba już zgadza?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 19:46, 23 Gru 2008 |
|
W RXP wszystkich nie dotyczy RXPX ,wszystkie turbiny bez wzgledu na olej robily pa pa. Powud zle tarcze cierne --- nie wytrzymywaly gwaltownych raekcji silnika na manetke gazu . przy plynnych ruchach gazem nic sie nie dzialo nawet 500 godzin. Na wyscigach trzeba miec zapasowa turbine ze soba.
zdrowych i wesolych
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 20:31, 23 Gru 2008 |
|
No to to zmienia postać rzeczy...
Dzięki w takim razie.
Jednak prosiłbym o dokładną odp. na w/w pytania...
Jeżeli nie tutaj to gdzie indziej sie tego dowiem..
W sumie co mi szkodzi dołożyć kilka "groszy" dla jakiegoś serwisu żeby dowiedzieć sie takich bzdur, jeżeli zapłaciłem już dość sporą kase za sam skuter...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 21:48, 23 Gru 2008 |
|
Mieszanki nie robisz bo to czterosów (nie będę objaśniał co to czterosów) olej myslę ze nie dotycz bo i tak sam sobie nie poradzisz z wymiana (będziesz musiał skorzystać z serwisu jet ski) prędzej powinienes zapytac jaki filtr no ale możesz nie wiedzieć że jest jakiś filtr, płyn chłodniczy bez znaczenia pięciolotni czy trzyletni czyli różowy czy niebieski ten sam co do auta
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 19:15, 07 Sty 2009 |
|
A napisze ktoś to bez ironii...?
Paliwo, olej, płyn chłodniczy. Coś jeszcze?
Jak często wymienia się olej?
Jakie najlepsze polecacie paliwo?
Jaki polecacie olej?
Jaki polecacie płyn chłodniczy?
Cena nie gra roli.
//Moja ostatnia prośba.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 19:17, 07 Sty 2009 |
|
Wszystko z Shell'a ?
Jeżeli tak to wystarczy mi jeszcze informacja co ile sie olej wymienia i jak często przydałby się serwis.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jeffrey
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 19:37, 07 Sty 2009 |
|
Paliwo-niby zaleca sie lać VPOWER 99+ ale powiem szczerze ze trzeba skuter wyczuć..Yamaha GP800 ani myślała odpalić na zwykłej benzynie,RXT nie robiło to różnicy a Ultra 250x nawet lepiej chodzi na zwykłym paliwie.
Olej zmieniasz co 30 godzin.
Ja do Sea-Doo lałem Castrola 10w40 mineralnego (tak jak mówila instrukcja)
Płynu chlodniczego nie zmienia bo nie potrzeba.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 21:15, 07 Sty 2009 |
|
Dziękuję.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 12:35, 01 Maj 2009 |
|
Odświeżę troche temat.
Był problem z uszkodzeniem dna skutera ( wszystko opisane od 8 strony tematu i 3-go posta).
Prosiliście o zdjęcie (wcześniej nie dałem rady go dać)
Proszę bardzo, tak to wygląda : (gdybyście potrzebowali lepszej jakości czy z innej pozycji czy coś innego - pisać)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 17:31, 08 Maj 2009 |
|
To zostało bez odpowiedzi, ale dobra - zrobione jest.
Jutro zamierzam PIERWSZY RAZ wodować skuter.
Jeszcze raz proszę o rady.
Paliwo Shell - może być inne? U nas (nawet w okolicy) takiej stacji nie ma :/
Olej - Shell również podobno. Jaki dokładnie ?
Płyn chłodniczy byle jaki (oczywiście kupimy "lepszy")
Na co zwrócić uwagę ? Jest to 4-suw, więc mieszanki sie nie robi...
Pływać na kluczyku "głównym", do 8000 obrotów, delikatnie operować manetką...
Co jeszcze? Naprawdę nie chce mu zaszkodzić, ze skuterami mam do czynienia po raz pierwszy...
Bardzo proszę o szybszą odpowiedź, gdyż jutro z rana wyjeżdżam...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 12:39, 09 Maj 2009 |
|
Do 5000 obrotów * ...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 8:18, 10 Maj 2009 |
|
Pływaj normalnie bez wygłupow
Paliwo wysoko oktanowe
Olej innej renomowanej irmy
PŁYWAJ SAM bez kumpli
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axel
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 19:30, 10 Maj 2009 |
|
Paliwo 95(takie zalecali), olej był wlany, płyn również.
Pływałem sam, nie przekraczałem 5000 obrotów, pogoda dopisała i ponad 4 h przepływane. Przy takiej jeździe spalił mi 60 l ... ^^
Dzięki za pomoc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|