Autor |
Wiadomość |
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 14:18, 20 Paź 2009 |
|
Czy ktoś z was korzystał może z wzorników portowania firmy Race Logic.
Potrzebuje poprawić fabtykę w 750 sx.
Ciekaw jestem czy ich wzory się sprawdzają.
Potrzebóję typowo freestyle'owy dół.
Mam już praktycznie wszystko co mogę rozsądnym kosztem zrobić w tym silniku. Factory Limited Wet Pipe. Głowice ADA na 180LBS, płytke zapłonową, gaźnik 46mm, Lekkie koło, MSD. Pozostały tylko porty. Szczeże mówiąc nie mam pojęcia jak powinno to wyglądać poz poszeżeniem okna wydechowego. Doświadczenie w mechanice jakieś mam więc chcę zaryzykować samodzielną robotę a wrazie co to cylinder kosztuje 100 USD.
Z góry dzięki z pomoc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:40, 20 Paź 2009 |
|
Musisz przede wszystkim zrobić sobie górny karter ,wyrezać od strony zaworów, podciąć "spódnice " w cylindrze, cylinder spokojnie rozwiercić na 82mm , ja mam wydech podniesiony na 39mm i bardzo szybko się kręci ale brakuje mu trochędołu, a pozatym to szeroko i same ??????????
Ciśnienie możesz spokojnie podnieśc do 190psi na v power shela
Napisz więcej albo wklej skana tych wzorników
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:44, 20 Paź 2009 |
|
Jak chcesz to będe robił cylinder big bore 85,50mm - 849ccm bo mam już kupione tuleje a nie będzie mi już potrzebny
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:54, 20 Paź 2009 |
|
Górny karter ja mam zrobiony tak (bez wylewania epoxydem)
[link widoczny dla zalogowanych]
jak wylejesz epoxydem możesz zrobić tak (to jest typowo frestylowo)
[link widoczny dla zalogowanych]
jak masz dwa gażniki to zaklej kolektor tak
[link widoczny dla zalogowanych]
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 23:50, 20 Paź 2009 |
|
Wzorników nie mam i zstanawiam się czy le kupić. Dla tego pytam. Koszt w sumie żaden ale po co wywalać kaske do kosza.
Tłoki mam wlaśnie na 82.
Nie wiem może się myle ale jeśli podjechałeś z wydechowym oknem w góre to faktycznie lepiej na górze ale gożej na dole ciągnie. Zawory wydechowe podobno poto się stosuje by na niskich obrotach obniżały kanał wydechowy polepszając dół.
Generalnie 750sx ma porting raczej dołowy niż górowy, więc nie będę dotykał górnej krawędzi.
To że wydech szerzej to wiem, słyszałem że do 75% średnicy tłoka potem może być problem z pierścieniami.
Co z portami zasilającymi? Też poszerzać?
Czy kanały transferowe w cylindrze polerować czy szlifować robiąc rysy wzdłuż ich przebieg?
Słyszałem że to powiększa ich powieżchnię i polepsza odparowanie paliwa.
Czy polerować kanał wydechowy w cylindrze i w kolektorze?
Czy powiększać jego średnicę?
Czy "spódnice" to te wchodzące w górny karter części tulej? Jeśli tak to czy podcinać na równo z cylindrem i czy zaokrąglać krawędzie?
Czy rezanie od strony zaworów dolotowych to likwidacja konta prawie prostego i prostowanie przepływu mieszanki?
Nie bardzo mi twoje zdjęcie pierwsze rozjaśnia w głowie bo mam wszystko w kawałkach i nie mogę porównać.
Gaźnik ma jeden mikuni 46 i zastanawiam się nad rozwiertem na 48. Choć podobno do mojego zestawu 46 to ideał a 48 zwiększy tylko zużycie wachy i spowoduje że reakcja na gas będzie zbyt szybka trzy poożenia manetki 0, otwart ni do końca i 100% brak właściwego panownia nad mocą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Wto 23:55, 20 Paź 2009 |
|
Za twój cylinder big bore dziękuje bo zamówiłem DASA 85mm z zaworami wydechowymi. Jak podszkole technikę w przyszłym sezonie to zamontuje. Choć to już pewnie do Lekkiej budy z kewlaru.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 0:33, 21 Paź 2009 |
|
Według mnie szkoda kasy pakować w kawasaki ja wtamtym roku kupiłem nowego sxr i go zrobiłem do freestyla i lipa ,dziś robie yame i bo kawa naprawdę do tego sięnie nadaje ani buda ani silnik.Wejdż na strone wiseco i zobaczysz że kawa ma kilka konfiguracji wys. wydechu, (sam nie wiem dlaczego) 750sxi pro ma najbardziej extremalny porting, Kątów portów nie zmieniaj , jak pomieżysz cylinder to każda płuczka jest inna (ja zrobiłem wszystkie na 60mm) i szeroko jak tylko dałem rade, cały układ ssący szlifujesz na gładko w poprzek przepływu mieszanki papierem ok 300, wydech ja polerowałem i kolektor też, bardzo ważne wszystkie połączenia połówek karterów , kolektorów i wszystkich uszczelek żeby nie zasłaniały (ja skręcam na sucho i szlifuje) wylot wydechu mam na chyba na 42mm i kol też ale nie wiem czy to dobrze .Jutro wkleje ci zdjęcie jak podciąć spudnice.
Rezanie karterów to poszeżanie (na boki) tak żeby więcej czynnika i prosto w płuki cylindra wpadało jutro zrobie lepsze zdjęcia (ja to robiłem długim frezem palcowym chyba 14mm nafrezarce a reszte ręcznie i jeszcze po przeciwnej stronie) jak chcesz to zadzwoń 507043601 to ci dokładnie powiem pisać ciężko
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Śro 1:27, 21 Paź 2009 |
|
Znam opinie że kawasaki nie nadaje sie do freestyle'u. Waga nie ta i silnik ma nie taki przebieg krzywych momentu. Jednak jak za pewne wiesz z własnego doświadczenia każdy silnik dwusuwa można zaprogramować. Na razie dyspouje 750sx i chce na nim się troche pouczyć, ale do tego trzeba go troszke przygotować.
Mieszkałem przez miesiąc w Australii w komunie Surferów. Oni mają fajne podejście nie ma znaczenia czy Yamaha czy Kawasaki. Liczą się zapał i talent, oraz to ile potraficz wypić i wyjarać (jestem z Polski i ważę 90 kilo więc miałęm szacunek )
Charakterystyka silnika to głównie porting. Silnik obu firm jest bardzo podobny. Australijczycy zamawiają tuleje Wiseco bez okien wydechowych i transferowych po czym dają do jednego speca który zrobił sobie w CAD'zie rysunek. On im to następnie wycina w dowolnej firmie na laserze 3D albo WaterJet 3D (tajemnica) i ręcznie lekko poprawia. Efekt jest taki że seryjna Kawasakii tu już bez znaczenia czy SX, SXI, SXI PRO czy SX-R mocniej wali z dołu niż seryjna yamaha. Poprostu różnicę w mocy robi większa pojemność. Niestety gość planu wycięcia portów za nic nie chce sprzedać.
Na potwierdzeie tego niech wystarczy różnica w harakterystyce 750 sx, 750 SXI oraz 750 SXI PRO silniki dokładnie takie same tylko czasy otwarcia portów różne (zapłon też) i jak inaczej się zachowują.
Pondto ilu zawodników w world finals pływa na Kawasaki. Wiem że zaraz powiecie "oni nie wygrywają". Jednak chciałbym potrafić tyle co oni i nie wygrywać bo mam Kawasaki. Na moim podwórku i tak bym był kozak. Żyję z czego innego a JetSki to tylko forma spędzania czasu.
Pamiętam jak w 89 roku pojechaliśmy z na turniej/sparing tenisowy (Grałem w Warszawskiej Legii - miałem 15 lat) do Mińska (ZSRR).
Cała nasza drużyna dresiki, buciki rakietki grafitowe, wszystko ładne i firmowe. Było kilku kozaków na skalę Polski. Rosjanie mieli swoje słynne czerwone dresy, zwykłe tenisówki i drewniane ciężkie rakiety. Jak ich zobaczyliśmy to oczywiście między sobą podśmiechujki. Dostaliśmy taki wpier...ol że głow mała połowa ugrała po dwa gemy w meczu. Oni poprostu umieli lepiej grać.
Jak zaczne coś potrafić to kupie żonie zamiast futra z norek kewlarową bude FX-1 (Mam nadzieje że zrozumie ) a dobry silnik z zaworami wydechowymi zbuduje mi Witek.
Tej zimy troszke pracy nad sprzętem a potem trening, pot i łzy i może coś z tego będzie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 8:37, 21 Paź 2009 |
|
BRAWO BRAWO BRAWO !!!!!! OTO CAŁA PRAWDA.
Witek
Morze dozyje dnia ze zobacze przewrotke i petle na skuterze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Śro 9:37, 21 Paź 2009 |
|
Powiem tak, tych podstawowych trików jeżeli już pływałeś na skuterze to nauczysz się w 2tyg codziennego pływania, później to już brakuje mocy.
Próbowałem wykonać Barrerolla na stockowej Kawasaki SX-R i najlepiej jak mi wyszło to podniesienie skutera na 1/3 obrotu, i na tym stanąłem nigdy więcej nawet do tej 1/3 nie doszedłem, ale w sumie zajawkę na to miałem przez jakieś 2 dni i bez przerwy próbowałem to wykręcić, a właściwie to tylko to chciałem wykręcić. Wszystko robiłem Flat Water bo fali niestety na zalewie zegrzyńskim praktycznie nie ma chyba, że jakiś biały szkwał przechodzi, ale wtedy strach plywać bo pioruny trzaskają. Pewnie gdybym trenował to bym wykręcił te pół obrotu, bo przecież ludzie to robią na zupełnie seryjnych maszynach, ale brakło mi samozaparcia.
Poprostu jeżeli będziesz się skupiał tylko na pływaniu freestyle to bardzo szybko wyczerpiesz możliwości maszyny i wtedy będziesz musiał wpakować się w naprawdę duże koszta.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Muniek
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 12:58, 21 Paź 2009 |
|
Alfamtic: 750sx small pin (20mm) ma faktycznie charakterystyke bardziej na "doł" niz na wysokie obr. Z tego co sie orientuje wzor racelogic jest sprawdzony przez wiele osob i b.dobrze sie spisuje. Dodatkowo wiem ze okno wydechowe trzeba poszerzyc do ok 68%-70% srednicy tłoka - jeżeli pojdziesz dalej mozesz zachaczyc pierscien o okno. W zestawie racelogic'a jest wszystko wytlumaczone jak i czym robic, jaka technicka itp. W sumie nic trudnego, nie mozna sie tylko spieszyc. Faktycznie w tym zestawie poszreza sie okno i podcina plaszcz tulei. Mysle ze to wszystko co masz da Ci zdecydowanie ponad 100 koni, a to juz dobry wynik w porownaniu z tym co byl (wiem bo plywalem ).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 16:48, 21 Paź 2009 |
|
Zdjęcia podcięcia tulei cylindra (podcięta tuleja odsłania wyrezany karter przy pietej płuczce)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
benek_b
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 12:02, 25 Paź 2009 |
|
Może ci się przyda opis programów w temacie budowa jamaha superjet do freestylu
[link widoczny dla zalogowanych]
benek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
alfmatic
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Pęcice Małe
|
Wysłany:
Nie 12:33, 25 Paź 2009 |
|
Dzięki Benek.
Znalazłęm fotki obrobionego karteru.
Co o tym sądzicie?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 18:39, 25 Paź 2009 |
|
Witek
Może zamiast kpić sobie z ludzi,troszeczkę byś im podpowiedział?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|