Autor |
Wiadomość |
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 20:59, 03 Mar 2006 |
|
To co tu piszemy jest tylko i wylącznie doswiadczeniem firmy Witcar.
Ze wzgledu na to, że na różnych stacjach paliw w naszym kraju dostępne sa paliwa znacznie rózniące sie jakością o liczbie oktanowej od 75 do 99,5 zalecamy aby każdy posiadacz i użytkownik skutera wodnego stosował to samo paliwo z tej samej stacji, wtedy zapobiegnie problemom technicznym wynikającym z mieszania różnych paliw i detonacji rozrusznika. Nie zauważymy anomalii w pracy silnika skutera.
Nasza firma z doświadczenia wie, że najlepszym dostępnym obecnie na Polskim rynku paliwem do skuteró wodnych jest Shell V-Power racing 99+.
Jest to jedyne na rynku paliwo w 100% importowane.
Witcar, tak do wyścigów jak i do rekreacji używa paliwa Shell V-P...i nie mamy juz żadnych "paliwopochodnych" problemów z silnikami.
Jeśli chodzi o olej, zawsze należy stosowac ten sam rodzaj i gatunek zgodnie z zaleceniami producenta. Bardzo dobrym olejem przez nas stosowanym jest Shell Advans ultra2.
Zalecamy stosowanie olejów syntetysznych ze względu na ich lepsze wlaściwości smarne. np: Castrol, Mobile i inne.
Z doświadczenia wiemy, ze w skuterze nowym nalezy oprócz wlania oleju do dozownika także dolewac go do paliwa w stosynku 1:60 (na dotarciu ko dwa zbirniki). Jezeli nie ma dozownika mieszanka powinna być w stosunku 1:32.
Przy normalnej exploatacji uzywamy dozownika i jadnocześnie mieszanki w stosunku 1:50.
Jezeli chcemy męczyc skuter, np scigać sie zalecamy mieszanke 1:32
1) mieszanka 1:50 - daje dużą moc w niskich zakresach obrotów
2) 1:40 - duża moc w srednich zakresach obrotów
3) 1:27 - duza moc przy ok 11 tyś obrotow
---System opracowany metodą prób i błędów przez te skromne 10 lat pracy;)
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 23:03, 03 Mar 2006 |
|
To co tu piszemy jest tylko i wylącznie doswiadczeniem firmy Witcar.
Ze wzgledu na to, że na różnych stacjach paliw w naszym kraju dostępne sa paliwa znacznie rózniące sie jakością o liczbie oktanowej od 75 do 99,5 zalecamy aby każdy posiadacz i użytkownik skutera wodnego stosował to samo paliwo z tej samej stacji, wtedy zapobiegnie problemom technicznym i detonacji silnika. Nie zauważymy anomalii w pracy silnika.
Nasza firma z doświadczenia wie, że najlepszym dostępnym obecnie na Polskim rynku paliwem do skuteró wodnych jest Shell V-Power racing 99+.
Jest to jedyne na rynku paliwo w 100% importowane.
Witcar, tak do wyścigów jak i do rekreacji używa paliwa Shell V-P...i nie mamy juz żadnych "paliwopochodnych" problemów z silnikami.
Jeśli chodzi o olej, zawsze należy stosowac ten sam rodzaj i gatunek zgodnie z zaleceniami producenta. Bardzo dobrym olejem przez nas stosowanym jest Shell Advans ultra2.
Zalecamy stosowanie olejów syntetysznych ze względu na ich lepsze wlaściwości smarne. np: Castrol, Mobile i inne.
Z doświadczenia wiemy, ze w skuterze nowym nalezy oprócz wlania oleju do dozownika także dolewac go do paliwa w stosynku 1:60 (na dotarciu ko dwa zbirniki). Jezeli nie ma dozownika mieszanka powinna być w stosunku 1:32.
Przy normalnej exploatacji uzywamy dozownika i jadnocześnie mieszanki w stosunku 1:50.
Jezeli chcemy męczyc skuter, np scigać sie zalecamy mieszanke 1:32
1) mieszanka 1:50 - daje dużą moc w niskich zakresach obrotów
2) 1:40 - duża moc w srednich zakresach obrotów
3) 1:27 - duza moc przy ok 11 tyś obrotow
---System opracowany metodą prób i błędów przez te skromne 10 lat pracy;)
TO JEST TEXT PORAWIONY, PONIEWAZ POPRZEDNI PRZEPISYWALA OSOBA NIE ZNAJACA TEMATU I NAROBILA BŁĘDÓW..
WITEK
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kedzior
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pon 19:27, 04 Wrz 2006 |
|
Witam mam pytanie odnosnie paliwa poniewaz ostatnio slyszalem ze im mniej oktanowa benzyne nalejemy do skutera tym ma lepsze osiagi czy to prawda poniewaz to co jest tu napisane troche odbiega od tego i teraz nie wiem co mam nalac
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 16:06, 05 Wrz 2006 |
|
kto ci naopowiadal takich bzdur .czym wiecej oktan tym wieksza moc iwieksza odpornosc na detonacje
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kedzior
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 17:39, 07 Wrz 2006 |
|
Dobra dzieki od teraz tankuje tylko na Shell V-Power racing 99+.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przpałek
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Sob 13:31, 14 Cze 2008 |
|
A jeśli chodzi o 4ro suwy to jaki olej lać ? chodzi mi np o rxp,druga sprawa czy muszą to być konkretne oleje tworzone do pojazdów wodnych czy mogą też pochodzić z gamy olejów samochodowych typu castrol, motul? no i najlepiej full syntetyk?pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jeffrey
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 17:36, 14 Cze 2008 |
|
Do RXP nawet sie waż lać syntetyka bo turbinka zrobi pa pa! Może być fabryczny ale lepiej lać Castrol GTX 10W-40 mineralny.To ten sam olej a wychodzi lepiej...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
junior
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa
|
Wysłany:
Nie 11:08, 15 Cze 2008 |
|
A niby dlaczego nie mozna lac syntetyka bo ma lepsze wlasciwosci smarne to chyba lepiej dla turbiny.Fabrycznie zalecaja olej mineralny ale chyba ze wzgledu na ekologie.Moim zdaniem powinno sie tylko dobrac klase jakosci oleju jaka zaleca producent a jesli sie myle to niech mnie ktos uswiadomi .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 12:48, 15 Cze 2008 |
|
olej mineralny jest zalecany ze wzgledow ekologicznych.
To jak z torba na zakupy papierowa - eko i torba z folli.
Jak myslicie ktura szybciej zniknie ?
Olej syntetyczny to taki jakim go stworzymy.
Mineralny to taki jaki otrzymamy z danego zlorza czym lepsze tym lepszy olej , morzemy go oczywiscie doszlachetnic.
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eclips
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK
|
Wysłany:
Wto 23:16, 12 Sie 2008 |
|
witam
jestem tu nowy i potrzebuje fachowej porady.
posiadam sea-doo gtx 4-tec supercharger 2003r,
-potrzebuje wymienic olej w silniku-jaki???
-filt oleju czy seryjny czy np.k&n
-czy w turbinie trzeba cos wymienic typu olej jak tak to jaki i gdzie to wszystko mozna kupic.
dzieki za odpowiedz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 8:39, 13 Sie 2008 |
|
Co do oleju to mam swoje zdanie i leje tylko półsytetyki 10 w40 preferuje Motula,
filtr oleju tylko K&N przede wszystkim z racji na jakosc wykonania i materiału z którego jest wykonany ( porównaj sobie 2 obok siebie wszystko będzie dla ciebie jasne) filtr K&N w intercars-ie kosztuje ok 50 PLN symbol kn-556 narazie ich chyba nie mają więc prosiłem Tomo co zajmuje sie u nich zamówieniami by sprowadził okolo 100 sztuk bo 1 zamówienie na 20 sztuk rozeszło sie w 2 tygodznie.
W turbinie radził bym zdjąć ten szary stożek ( 3 ampule) i zobaczyc czy nie ma w nim wody ( powinien być smar koloru piaskowego w przypadku innego koloru nalezy go niezwłocznie wymienić na smar do łożysk wysokoobrotowych odporny na wodę)
Zachęcam jednak do skorzystania z obsługi warsztau zajmującego się przygotowywaniem skuterów gdzyż wymiana oleju itd to nie jedyne aspekty na które trzeba zwrócic uwagę bo np co ze świecami ( bywa tak że sie wypalają i ich cześci wpadają do cylindrów i nie musze już więcej chyba pisac co sie dzieje dalej) i jest multum innyh rzeczy które również trzeba sprawdzić. Wiec zapraszam do warszatatu 503045905 ( mój znajomy MIchał r5 ) lub skontaktuj się z Witkiem -Witcarem
!! Jeżeli się mylę w czymś to proszę mnie porawić !!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eclips
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK
|
Wysłany:
Śro 22:56, 13 Sie 2008 |
|
warsztatu typowego do skuterow nie mam w poblizu(warszawa,mikolajki),więc musze sam sobie poradzic.wiedza z motocykli chyba na cos sie przyda.
co do oleju to czy moze to byc samochodowy czy motocyklowy.
filtr kupie k&n tak jak radzisz chyba ze masz do sprzedania.
jutro zobacze jak ma sie ten smar od turbiny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eclips
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: BIALYSTOK
|
Wysłany:
Śro 23:04, 13 Sie 2008 |
|
tak przy okazji aby nie zakladac nowego tematu.
koega od pewnego czasu ma nastepujący problem z ontrolą oleju:
-sea doo z turbo 2004r
-po uruchomieniu silnika musi plywac około 30-40 sek bez dodawania gazu bo inaczej zapala sie kontrolka oleju,dziala sygnal ostrzegawczy i skuter dziwnie pracuje i nie chce wchodzic w obroty powyzej 2500-3000 obrotów.
-natomiast jak ilnk popracuje na wonych obrotach to potem nic sie nie dzieje
kto miał cos podobnego lub wie o co chdzi prosze o informacje.
ps.czy to moze byc niski poziom oleju
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 9:58, 14 Sie 2008 |
|
Wadliwa pompa oleju, bądż czujnik, co za tym idzie Kom wchodzi w system awaryjny. Radze sprawdzić ciśnienie oleju.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 13:42, 05 Lis 2008 |
|
Temat olejów i smarowania jest bardzo szeroki i można by długo o nim pisać.
Trzeba zwrócić uwagę na zalecenia producenta i takiego oleju używać. To jest najprostrze i najbezpieczniejsze wyjście.
Jeśli nie możecie kupić oryginalnych produktów stosujcie tylko oleje dobrych jakościowo firm. SHELL jest jednym z nich.
A jeśli chodzi o sport to co kraj to obyczaj. Każdy z tunerów ma swoje sprawdzone oleje i używa właśnie tych. Zależności jest bardzo dużo i nie można wskazać jednoznacznie który olej jest No 1.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|