Autor |
Wiadomość |
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Wto 15:52, 12 Maj 2009 |
|
Witam!
Potrzebuje pomocy w dobraniu i wycenie części do tuningu skuterka.
Skuter to Yamaha Super Jet z 2006 roku, skuter chciałbym przygotować do amatorskiego pływania w zawodach, dodam również ze skuter jest w pełni seryjny. Waga jeźdźca to 55-60kg. Pierwsze co chciałbym na pewno wymienić to krata, ponieważ przy maksymalnych prędkościach skuter podskakuje (tzw. kaczkowanie), kolejną rzeczą którą chciałbym zmienić to płyta, bo na ostrych zakrętach skuter ślizga się i traci dużo prędkości. To są rzeczy które koniecznie chce zmienić. Później dochodzi jeszcze śruba, ale nie wiem czy finansowo wyrobie dlatego chciałbym się dowiedzieć ile mnie wyniesie krata i płyta i jakie części polecacie. Oczywiście jeżeli ktoś mnie jeszcze uświadomi co mógłbym zmienić i poprawi to osiągi to z chęcią posłucham.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
mpower
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Wto 19:21, 19 Maj 2009 |
|
Gdzie się odbywają amatorskie zawody???
Pierwszą rzeczą którą bym zrobił w tym modelu to założenie front sponsons. u mnie
koszt ok. 200 EUR plus montaż ale za to gwarancja najlepszej jakości.
Kaczkowanie to raczej płyta i skrócenie kierownicy(środek ciężkości pilota bliżej przodu).
Krata gdy pływasz po płaskiej wodzie nie jest konieczna a i skuter pływa szybciej(wyścigi amatorskie to próby czasowe), śrubę aluminiową należałoby wymienić.
Policz ile możesz przeznaczyć na tuning i czego oczekujesz od skutera to spróbuję Ci doradzić co zrobić w pierwszej kolejności.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Śro 12:26, 20 Maj 2009 |
|
przeznaczyć mogę na ten cel około 5000 tysięcy, co do zawodów to raczej chodziło mi że w tym sezonie z kolegami po własnym torze trenować, a przyszły sezon próbować swoich sił już na arenie, chodź z tego co się dowiedziałem ludzie mówią że yamahy mają małe szanse bo są za wolne, ale mi się wydaje że one nadrabiają zwrotnością i swoją wagą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mpower
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 13:05, 20 Maj 2009 |
|
Tak , masz rację ale są bardziej wymagające i dlatego rider musi mieć większe umiejętności.
Za taką kasę najpierw:
1. Front sponsons
2.Śruba
3.Zapłon
4.Płyta potem jak wystarczy?
5.Krata
6. Filtry itd.
Oczywiście wszystkie graty i ustawienia musi zrobić ktoś kto się na tym zna!!!!
Jeśli oczywiście klasa fabryczna, nie ukrywam że, Twoje szanse na tym sprzęcie nie będą zbyt wysokie, chyba ,że Twoje umiejętności pozwolą Ci nadrobić te niedogodności.Jeśli już decydujesz się na Yamahe to najlepiej był by model po 2008:)
Jest taki skuter przygotowany przeze mnie i Witka , bierze udział w wyścigach #17 , mógłbym spytać ile chce? ale to Limited z suchą rurą i wszystkim co można włożyć.
A gdzie macie ten tor?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Śro 14:15, 20 Maj 2009 |
|
na zegrzu rozstawiamy a raczej mamy zamiar rozstawić oczywiście to nie będzie tor profesjonalny bo za dużo miejsca by trzeba było, a jak wiadomo na zegrzu tego miejsca coraz mniej jest. Ja już kupiłem tego super jet i latam na nim prawie codziennie (teraz tygodniowa przerwa). Wiem, że lepsze modele są te od 2008 bo już mają wbudowane redany, ale trafiła mi się okazja więc wziąłem tego z 2006 i na razie nie narzekam, bo wychodzę z założenia że nie moc silnika a technika zrobi z Ciebie zawodnika dlatego jeżeli będę dobrze pływał to nie widzę przeszkód abym przypływał na mete przedostatni . I jeżeli będę brał udział w zawodach to tylko seryjnie bo niestety nie będę miał aż tak dużej kwoty do dyspozycji żeby wsadzić w ten skuter.
Ile Wy chcecie za założenie tych przednich redanów i zmianę śruby, bo płytę to sobie sam zamontuje, a niestety do śruby nie mam klucza, a chyba to nie jest zwyczajny klucz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Pon 10:40, 25 Maj 2009 |
|
Dobra potrzebuje konkretów ile wydam na:
Skrócenie kierownicy
Zamontowanie Front sponsons
Śruba do mojej wagi 55-60kg dla zbilansowanej mocy
Płyta do wyścigów
Potrzebuje wiedzieć ile każda część kosztuje i przy okazji ile chcecie za zamontowanie tego i ile czasu na to potrzeba
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
lukas.ferrari
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Człuchów
|
Wysłany:
Pon 18:21, 25 Maj 2009 |
|
Cześć Stvoreq, tez udalo mi sie kupic w tym roku nowa sztuke z 2007 po atrakcyjnej cenie, sprzet juz dotarty i szlifuje umiejetnośći, narazie bedzie seryjnie ale moze cos tu podpatrze i kto wie moze na przyszly sezon skusze sie na jakies zmiany , ale na razie seria wystarczy. czasem wkurza to kaczkowanie ale pochylam sie na kiere i jest ''niewiele lepiej, ale?ale lepiej:)'' narazie poznaje sprzet . jesli masz jakies cenne porady jako bardziej doswiadczony kolega w plywaniu na sj 700 to chetnie bym takie wzial sobie do serca:)pozdrawiam Lukas
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
green machine
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 4:50, 26 Maj 2009 |
|
skroc handlepole(przynajmniej - 3 cm)
zaloz tubbies sam(pare srub i troche kleju)
obowiazkowo sruba (i tak nie pomoze przeciwko SXR)
przed wydawaniem kasy na plyte zmien jej kat najpierw i
przekonaj sie czy to pomaga.
krata obowiazkowo
ps.
slowa superjet i zawody nie ida zbytnio w parze(ale o tym chyba dobrze wiesz)
pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Wto 12:27, 26 Maj 2009 |
|
tak wiem, ale niestety na fristajl nie stać mnie tuningować, poza tym ostatnio jak pływałem po torze z ludźmi na seryjnych sxr'ach to ich zostawiałem na zakrętach ale niestety często mi się ześlizgiwał i wtedy traciłem dużo czasu, nawet dotrzymywałem kroku hydrospejsowi, ale fakt faktem że wszyscy którzy pływali po tym torze to amatorzy.
Proszę o małe wyjaśnienie odnośnie tubbies co to jest i z czym to się je.
odnośnie skrócenia kierownicy to nie wiem czy sam sobie z tym dam radę bo niestety nie mam zbyt dobrze wyposażonego garażu więc jak byś mi powiedział co będę do tego potrzebował to sobie może załatwię takie narzędzia i zrobię.
Śruba jakby ktoś mógł mi polecić konkretny model i firmę to postaram się kupić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Wto 22:33, 26 Maj 2009 |
|
Tak przy okazji zmiana rury wydechowej jest dozwolona w klasie seryjnych skuterów?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Wto 23:46, 26 Maj 2009 |
|
dobra już nie potrzebuje bo znalazłem regulamin IJSBA także tam znajdę wszystko
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mpower
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Śro 1:41, 27 Maj 2009 |
|
No gratulacje SuperJet z 2006 dotrzymuje kroku HSR-Benelli z 2009, chyba Radek powinien się do mnie zgłosić na małą regulację albo może żółte ECU trzeba będzie w końcu podłączyć .
Albo Stworek jesteś naprawdę niezły , albo HSR jest na wykończeniu?
Witamy ponownie kolegę zza oceanu, pozdro dla Green Machine.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stvoreq
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Legionowo
|
Wysłany:
Śro 11:36, 27 Maj 2009 |
|
Radek dba o swój sprzęt i znowu tak dużo nie pływa wydaje mi się że ja więcej godziny wypływałem przez 2 tygodnie niż On od początku sezonu. Jest też opcja że nie pływał na pełnej manecie, pozatym tor był mały więc nie miał za bardzo gdzie odejść, a na zakrętach jak tylko udało mi się utrzymać skuter bez poślizgu to nadrabiałem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
green machine
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 15:40, 27 Maj 2009 |
|
dzienks za mile przywitanie m power
tubbies to profile ktore dokrecasz do bokow skutera, nowy kadlub ma
je oryginalnie.
Co do skrocenia "palki" to naprawde nie taki diabel straszny, co do narzedzi
to bez majzla i mlota to nie robota
troche zywicy, szmaty, pare nierdzewnych srub i zwykla pilka do drewna.
ps. kierownicy SXR i Hydro to chyba nie wiedzieli gdzie byla manetka gazu
prawda jest taka ze Superjet to stary kadlub produkowany pod stare
kategorie wyscigowe i nijak ma sie do szerszych stabilniejszych skuterow.
Druga sprawa to silnik 701 VS 800 w SXR albo jeszcze wiecej w hydro.
No nic powodzenia.
Superjet i freeride
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
green machine
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 15:46, 27 Maj 2009 |
|
Zmien kat plyty !!!
i przedluz Ja troche(dospawaj albo dokrec kawalek plaskiej blachy)
najlepiej za dluga.
Poplywaj troche i sprawdz jak to dziala, w razie akcji W skroc troche. znajdz idealna dlugosc tak by skuter nie tracil na prdekosci i lepiej sie prowadzil
pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|