Autor |
Wiadomość |
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 0:23, 10 Cze 2014 |
|
Witam, kupiłem niedawno sea doo gtx z silnikiem 800 ccm na gaznikach. (Rotax 787) był bez kompresji na 2 cylindrze, tłok wypalony przy pierscieniach. Prawdopodobnie pozatykane kanały z wody i piach w cylindrach były przyczyną. Sam robiłem remont silnika, założyłem tłoki prox 82.25 mm i został wykonany szlif na wymiar 82.28 mm. Po 4 mth pływania silnik stracił moc... okazało sie że tłok na 2 cylindrze jest zatarty, ma wyrwaną dziurę po stronie wydechu A więc chciałem zapytać kogoś bardziej doświadczonego co mogło spowodowac takie uszkodzenie ? Może szlif zbyt ciasny ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MICHU GDA
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK
|
Wysłany:
Wto 19:10, 10 Cze 2014 |
|
witam w 99% winny jest dozownik oleju - jesli jest usuniety pozostaja skład mieszanki w sea doo usuwa sie dozownik i magistrale następnie zaslepia sie wszystkie króćce
robisz mieszanke na pierwsze 6 godz 1/30 potem 1/40
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 19:27, 10 Cze 2014 |
|
MICHU nie szalej a Ty Uwe głupot nie słuchaj.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MICHU GDA
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK
|
Wysłany:
Wto 19:56, 10 Cze 2014 |
|
w takim razie posłuchajmy Marka jaka była przyczyna ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 20:21, 10 Cze 2014 |
|
MICHU jak chcesz się uczyć to roszę do Piotra Glasmana,Piotra Szczepa albo do Stańczyka udaj się na nauki. Ja jestem słaby. Ale tak poważnie. Uwe ma wypalony tło od zbyt dużej temperatury w komorze spalanie. Źle wyregulowane gaźniki,nie żadna pompka oleju. Albo źle założone tłoki i pierścienie,co raczej odpada. Zbyt ciasno dopasowane tłoki też nie,inaczej się zacierają. Wszystko,albo i nie bo to silnik 2T.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MICHU GDA
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK
|
Wysłany:
Wto 22:07, 10 Cze 2014 |
|
gdybym sie nie spotkał z taka identyczna usterką to bym nie pisał - ultra 150 pękł wezyk magistrali olejowej własciciel zastanawiał sie skad olej w kadłubie ? przez otwór po peknietym wezu silnik zasysał lewe powietrze skład mieszanki robił sie ubogi w paliwo i wzrastała temp. spalania która wyjarała dziure w tłoku od strony wydechu tuz przy pierscieniach i dlatego pytam czy jest usuniety mieszalnik i zaslepione otwory
gdybym nie widział to bym nie pisał jestem mechanikiem motocyklowym i co nieco wiem jak działa
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:41, 10 Cze 2014 |
|
MIECHU bez urazy ale jak bym wywalił dozownik razem ze zbiornikiem na olej i zaślepił wszystkie króćce to bym już dawno zatarł rotary valve...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 22:49, 10 Cze 2014 |
|
Tłoki które kupiłem mają cieńsze pierścienie niż w oryginale ale nie wiem czy ma to jakieś większe znaczenie. No i z tego co dzisiaj zobaczyłem to na 1 cylindrze też są niewielkie przytarcia. Zawory wydechowe mam ok, gazniki regulowałem wg wypalenia świec ale tak pasuje z ustawieniami z instrukcji (dysza dawki na 1 obrót) Nie wiem, nie mam już pomysłu na to
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Śro 23:18, 11 Cze 2014 |
|
Usunięcie pompki i zbiornika oleju, i zatarcie rotary valve dotyczy rotaxów z rotary valve a z tego co wiem ostatnie 2t mają reed'y... Więc mógł to usunąć. Wypalenie otworu w tłoku może oznaczać na pewno wysoka temperatura ale też dostawanie się wody do komory spalania. Pytanie czy uszczelki były nowe, czy głowica lub cylindry były planowane? Czy nie jest wydmuchana uszczelka kolektora wydechowego?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 23:51, 11 Cze 2014 |
|
Wszystkie uszczelki nowe, woda w cylindrze raczej nie bo nawet najmniejszej plamki rdzy niebyło. Jednak tym razem niewypaliło dziury a raczej wyrwało ją. tłok ostro przytarty. Widać rysy po obwodzie tłoka. uszczelka pod głowice cała, bez uszkodzeń. Może źle docierałem ? Jutro odbiore cylindry ze szlifi i składam. ps. poprawić ostre krawędzie wokół kanałów tuleji ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marek
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 20:39, 12 Cze 2014 |
|
Wszystkie krawędzie trzeba poprawić a wydechowe OBOWIĄZKOWO. Ostra krawędź na wydechu też może powyłamywać pierścienie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 21:06, 12 Cze 2014 |
|
Tego wlasnie nie zrobilem po ostatnim szlifie. Moze to bylo przyczyna awari. Jutro poskladam i moze w sobote juz bede plywal. Mam jeszcze taki plan aby zluzowac maxymalnie zawory wydechowe aby temperatura tlokow byla jak najnizsza. Ile mth poswiecic na docieranie ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Uwe55
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 0:16, 12 Sty 2015 |
|
Witam Już dawno po sezonie ale wypadało by jakoś zakończyć temat... A więc po wygładzeniu wszystkich krawędzi kanałów w cylindrach skuter do końca sezonu pływał bezawaryjnie. Często pływałem praktycznie codziennie, Wszystko było ok. Aby zimą się nie nudzić zakupiłem uszkodzoną gp1300r :p
Pozdrawiam !!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|