Autor |
Wiadomość |
SiiDuu
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 21:34, 04 Lip 2012 |
|
Witam!
Skuterami bawię sie już lat kilka . Właściwie jakoś tak wyszło że stworzyła się
taka grupka szczęśliwych posiadaczy SEA Doo XP właśnie model/buda 93-98. Historia prosta pierwszy kupiony zupełnie przypadkowo a potem kolejne i tak jest ich 8szt , plus jeden XP po 98 i jeden GSX. Silnikowo mamy/mieliśmy wszystkie 580 , 657 , 657X , 717 i 787 (tych najwięcej
Nie jest tak że my tylko ślepo Sea Doo, znaczy jeśli chodzi o markę to różne są opinie jak dla mnie (i reszty ) fajne dosyć tanie i łatwe w naprawie .Jeśli chodzi o silnik ROTAX to tu z racji innych zainteresowań mamy pełne zaufanie . Modelowo to sprawdziliśmy nowsze inne (także innych firm) 4takty całkowicie odpadają bo są to może i szybkie ale jednak ''krowy'' o zwrotności
okrętu więc zostają 2takty .Zawsze wychodzi że taki XPpek jest naj. Do zabawy i w ,,trasy'' (wiem w 2os.lipa ale da się czasami rzeki ,rzeczki a i Mazury całe .Wiadomo że XPek najlepiej wypada z 800tką pod maską i tak też wynika z naszych doznań .Drugim w kolejce
motorem (nieco mniej powszechnym) jest 657X , takie 80Km osobiście męcze od 2 lat .Słabo wypada 717 ma niby 85kM oczywiście szybsza ciut od 657X ale czuć że cięższa jakaś i już hop takich jak 657X i 800 nie porobie .
O co pytam ? nie bardzo chcemy poprawiac fabryke bo to zawsze zmniejszy żywotność itd ale może jakieś drobne modyfikacje , jakie śruby (co uzyskamy ) .Kiedyś przez cały dzień np zmienialiśmy kraty wlotowe o róznych kształtach i wzorach - szczerze jak dla mnie to 0 różnicy
ale może coś poradzicie . Chodzi mi o porady dotyczące 800tek ale bardzo ciekawią mnie
opinie dotyczące 657X . Powiem czemu wole 657X niż 800 :
- jednak ciut mniej pali - przy trasach to widać
- pare tych Rave zaworów już koledzy klikali na Ebayu bo lecą strasznie
- widomo że są problemy z elektornicznymi zrywkami - właściwie chodzi to to całe ECU które no jednak jest awaryjne (słynne pik pik lub jego brak
- 800ta mocna ale i wyrażnie cięzsza przy zabawie
Czekam na jakieś opinie !!!
Na koniec z innej beczki , temat pewnie wałkowany chodzi o rejestracje , no ta nasza ''flota''
ma sterników i zarejestrowana jest (wiemy że nie tanio , i chyb niepotrzebnie w PZMW)
Ostatni kolega uciekł do POL i miał racje . Ciekaw jestem co na to właściwie jedyna instytucja która może nas legitymować . Ja miałem ostatnio kontrole na Wiśle i powiem
tak było bardzo miło , Pan nawet zszokowany że są uprawnienia , rejestracje ,certyfitkaty.
W rozmowie może nie dosłownie ale Policje interesuje głównie , trzeżwość , uprawnienia ,
i to co z tym skuterem robimy i gdzie - czyli nie pływamy po głowach ludziom nawet na dzikich kąpieliskach że legalnych nie wspomne .
Czy może ktoś miał inne odczucia przy tego typu kontrolach ?
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 7:21, 05 Lip 2012 |
|
xp 800 to kadłub X4 najszybciej pływa bez kraty , każda krata go spowalnia nawet o 5 mil . Różnice sa wyraznie wyczuwalne.
800-bdb motor posiada duży potęcjał
720- db motor kaprysny przy modyfikacjach
650 - produkowany tylko 2 lata generalnie działa
Wszystko jest w internecie np group K
Jak masz konkretne pytania to pisz
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiiDuu
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 11:12, 05 Lip 2012 |
|
fakt bez kraty jest różnica ale troche kosztowne by to było pływanie .
To spytam o sruby bo logicznie jest od tego zaczać .Mając seryjne 657X Solas oferuje 13/18 i może ewentualnie 14/19 .To którą wybrać i czego się spodziewać po zamontowaniu .Czy różnice są odczuwalne ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 7:33, 10 Lip 2012 |
|
napisz oznaczenia przed cyframi ,
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiiDuu
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 9:45, 10 Lip 2012 |
|
to znalazłem tylko takie z serii IJK :
SD-SC-I(14-19)Stock
SD-SC-I(14-19)Limited
SD-SC-J(15-20)Modified
czyli właściwie moge wybrać jedynie SD-SC-I(14-19) , więc co sie ewentualnie zmieni - odczuwalnie . Drugie pytanie to coś mi się wydaje że słabnie może przyzwyczajenie ale chyba coś mieli te wode na wyjściu awaryjny ring leży w zapasie - ale właśnie narodziły się pytania o srube może
troszkę podmęczona .Czy można ją gdzieś do regeneracji oddać i jak to cenowo wygląda ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 7:16, 13 Lip 2012 |
|
codo śruby to odpowiedz znasz.
w Polsce nikt nie regeneruje śrub .
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiiDuu
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 10:51, 14 Lip 2012 |
|
czyli się nie regeneruje ,a co do efektu zwiększy mi się Vmax czy szybciej będzie
startował bo to chyba jedyne parametry jakie mogą się zmienić ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 17:37, 14 Lip 2012 |
|
fabyczne śruby są naprawde super.
solas czy inna marka wcale nie jest lepsza od fabryki , maja inne właściwości.
czasami lepiej przyspieszaja.
lepiej zachowuja sie w spienionej wodzie.
ruznica morze byc miedzy fabryką a tuningową przy stokowym silniku 1,5mili.
czyli w zasadzie mało zauważalna .
śruba fabryczna jest optymalna.reszta to mity .Inaczej jeśli tuningujemy skuter.
Witek
stare skutery miały aluminiowe śruby ,wymiana na stalowa była obowiązkowa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiiDuu
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 19:05, 14 Lip 2012 |
|
Toś mnie wyleczył poprostu sobie po cezonie zerknę na swoją i moze troszke
wygładze tu i tam + nowy ring .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
d_zelazko
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 19:03, 16 Kwi 2013 |
|
mam problem z xp720. Gdy odpalam go na sucho wchodzi bez problemu na 8tys obrotow lecz gdy tylko go zwoduje maksymalne obroty osiagane to 4tys . Moim zdaniem to śruba (gdyz przy koncu tzn na tym "ruchomym dyfuzorze" znalazlem kawalki skorupy małży). Przy odpaleniu na sucho wydaje dziwny dzwiek tak jakby cos sie obijalo o kadlub ale tylko w momencie zalapywania, po czym dzwiek ten ustaje i kreci sie normalnie. Bylbym wdzieczny gdybyscie udzielili jakos informacji poniewaz nie wiem co robic, a jeszcze nie wykrecilem sruby z obudowa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ANDREW
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 17:31, 22 Kwi 2013 |
|
też tak miałem ale nie miało to nic wspólnego ze srubą.
Zapchane gaźniki po wyczyszczeniu i regulacji wszystko było dobrze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|