Autor |
Wiadomość |
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 17:58, 15 Sie 2013 |
|
Witam. Walczę już pare tygodni z ładowaniem w moim skuterze. Zaczęło się od 12V LOW , skuter zgasł i nie chciał odpalić. Mechanik stwierdził ze regulator napięcia, wstawiłem nowy i skuter odpalił, ale 12V LOW dalej sie swieciło i polatał z 5min aż wyczerpało aku. Więc mechanik sprawdził jeszcze raz i stwierdził ze stator/ stojan i że przez to spaliłem drugi regulator. Wymieniłem znowu nowy regulator+nowy stator/stojan. Naładowałem aku i teraz na wolnych obrotach tylko przez 3-4sec wyświetla dalej 12V LOW jak dam gazu ostrzeżenie gaśnie, ale skuter kręci się tylko do 3.5 tys obrotów. Miał by ktoś jakieś sugestie, pomysły, co tam może być źle? Z góry dzięki za podpowiedź.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 1:00, 16 Sie 2013 |
|
A może trzeba tylko ECU. Zresetować?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Sob 12:59, 17 Sie 2013 |
|
Pytanie czy części zostały prawidłowo dobrane i jakiej produkcji? Oryginał czy zamienniki? A może wolne obroty ma zbyt niskie? W wodzie powinno być 1,5tyś. Do ecu to nic nie powinno się mieć. Może gdzieś słaba masa, poluzowany jakiś styk...? Albo podłączyć co pokaże komputer w trakcie pracy. Czy te obroty 3,5tyś dotyczą skutera w wodzie czy na przyczepie?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 13:47, 17 Sie 2013 |
|
Pierwsza partia Częsci regulator i stator z USA. Tylko ten drugi regulator jest kupiony w PL i gość się walnął, bo kostki były z innego jak zadzwoniłem do niego, powiedział żebym przelutował kostki i będzie ok. Wartości ma te same,mówił ze oni tak robią i zawsze działa. Pomyślałem ze może być tez różnica w jak przylutowałem 3 żółte kable, czy ma to jakąś kolejność( w sumie każdy idzie ze statora i napięcie powinno być takie same w każdym) ? A co do obrotów to ma 1300 w wodzie na sucho nigdy nie odpalam. Dzięki za zainteresowanie,posprawdzam jeszcze to co napisałeś jak zanajde przyczynę oczywiście odpiszę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Sob 14:47, 17 Sie 2013 |
|
To że części z USA to nic nie znaczy, ważne aby były odpowiednio dobrane według nr katalogowego. Jeśli każdy zółty kabel jest tylko zółty np bez czarnego paska to kolejność niema znaczenia. Ale jeśli już była inna kostka to ma prawo nie pasować a może więcej szkód narobić bo: każdy regulator ma pracować z odpowiednim statorem i odwrotnie, zły dobór: na wolnych obrotach słabe ładowanie: 12v low, na wyższych znowu może puszczać za dużo napięcia. Sam niedawno miałem przypadek z GTXem gdzie miałem trzy różne regulatory bombardiera i żaden nie podpasował bo żle puszczał prąd w zależności od obrotów. Powodzenia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 18:31, 19 Sie 2013 |
|
Dzięki Piotr-ek za podzielenie się twoją wiedzą, ale potrzebuje jeszcze jednej porady, a widzę że wiesz co piszesz i pomagasz ludziom na forum. Wziąłem się za ten skuter sam, bo już mam dość wymieniana Częsci i zgadywania mechanika co następne. W instrukcji obsługi do mojego skutra jest napisane ze regulator trzeba sprawdzić następująco:
Odpal silnik, przywrócić obroty do 5500 i jeśli woltomierz wykaże więcej niż 15V, wymienić ! Ok ale jak ja mam sprawdzić to,skoro mój kręci się tylko między 3- 3500. I tu pytanie. w poprzednim poscie napisałeś że miałeś już taki przypadek z różnymi regulatorami . Więc Kupić w ślepo regulator według katalogu(mam już numery katalogowe) bo i tak podejrzewam ze to wina tego kombinowanego. Czy masz jakiś inny sposób żeby to sprawdzić ? :roll:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Czw 21:46, 22 Sie 2013 |
|
Witaj, nie wydaje mi się żeby brak ładowania powodował problem z obrotami, może spróbuj podłączyć drugi akumulator (nie zamiast pierwszego tylko żeby były dwa), aby była moc w instalacji - oczywiście równolegle. Wtedy sprawdź obroty. Zmierz opór miernikiem pomiędzy każdym z żółtych kabli ze statora: ma być ok 0,6-1,0 ohm. Jeśli ten poprzedni regulator nie był jako oryginał według katalogu to myślę, że śmiało możesz kupić taki jak należy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 12:24, 23 Sie 2013 |
|
A może być tak że problem z obrotami jest od przegrzania silnika? Bo mechanik mógł testować wszystko bez chłodzenia, coś mi się podejrzewa. I jak można sprawdzić czy silnik był przegrzany? Od kąd go odebrałem ciężej odpala!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Wto 21:17, 27 Sie 2013 |
|
Sprawdź na początek sprężanie... Od przegrzania na pewno może ciężej palić jak np prztarty... wyższe obroty niekoniecznie szczególnie, że chodzi tutaj o 3tyś obrotów...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
robson30
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 22:15, 28 Sie 2013 |
|
slyszalem ze jak nie ma ladownia to zawory mu sie nie otworza i nie bedzie mial pelnych obrotow,
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fiodor99
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 22:51, 28 Sie 2013 |
|
Już mam! Aku 11v i Ten nowy regulator,powyżej 3000rpm puszczał ładowanie 15V może nawet więcej przy wyższych obrotach, ale nie sprawdze bo jak. Tak nie powinno być( przynajmniej w instrukcji tak napisali i tak Piotr-ek doradzał,że nie wszystkie regularory od BRP pasują do się ) i komputer odcina zapłon jak wykryje złe ładowanie. I napisali że świece pobierają prąd z aku więc teraz wszystko ma sens. Dzięki chłopaki za zainteresowanie, zwłaszcza Piotr-ek, twoje rady naprawdę mnie naprowadziły. Może ten post przyda się następnym zbłądzonym. Ja w tym roku już nie polatam bo urlop się skończył i pogoda. A za nim kupię oryginalny regularor to trochę minie, skuter już w garażu zalany płynem na zimę... Napisze w kwietniu/maju jak już wymienię wszystko co i jak. A wam życzę Głębokości
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr-ek
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mońki
|
Wysłany:
Nie 23:17, 01 Wrz 2013 |
|
Cieszę się, że mogłem pomóc podaj mi nr katalogowy regulatora to może załatwię coś w dobrej cenie.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|