Autor |
Wiadomość |
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 14:59, 05 Lis 2008 |
|
Od dawna wiadomo, że skutery wodne mają dwie grupy zawodników.
Jedni ścigają się tylko w ładną pogodę przy plaży na prostej lub od baru do baru a inni trochę ambitniejsi próbują swoich sił na torze.
Zarówno jednym i drugim zapału nie brakuje ale przygotowanie sprzętu jest zdecydowanie różne.
Trzeba powiedzieć jasno: tuning nie jest ani łatwy ani tani. Jest raczej mega drogi.
Zły tuning powoduje często odwrotne efekty. Sprzęt pływa wolniej niż fabryczny.
Pamietajcie o tym zanim wydacie pieniądze![b][/b]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Jeffrey
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 15:13, 05 Lis 2008 |
|
Zatem co polecasz początkującemu? (oczywiście oprócz siana i cierpliwości)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 16:01, 05 Lis 2008 |
|
Napisz jaki masz skuter i co chcesz na nim robić? Jaki ma być cel ztuningowania sprzętu? Wyścigi na torze czy plaża?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzak
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Marki
|
Wysłany:
Śro 16:20, 05 Lis 2008 |
|
No witaj Robert wkoncu sie zarejestrowales
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jeffrey
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 18:18, 05 Lis 2008 |
|
Skuter ma być zabijaką na wyjściu z zakrętu.Nie siadłem jak dotąd na skuterze który by potrafił zrzucić z siebie przy wyjsciu zza bojki.Nie zależy mi na V-MAX.
Staram się doszkalać z techniki pływania ale nie mam od kogo brać za bardzo przykładu.Dla przykładu: na amatorskich wyścigach w Ślesinie wygralem mega załadowaną Ultrą 250 zjadając o kilka sekund RXP-X (jak mi potem powiedział jeden z prafesjonalnych zawodników którzy organizowali ten event-dlatego ze nie miałem VTS-u).No ale teraz najlepsze-podczas kiedy wydawało mi sie ze juz nie da sie poprawić mojego czasu dałem się przepłynąc po tej trasie zawodnikowi (chlopaszek miał może z 16lat).Wszyscy z brzegu zbierali szczęki z plaży-chlopak na bojkach nawet nie odejmował gazu!!! Sądzę, że najpierw musze nauczyć się plywać tak jak on a potem myśleć o grzebaniu w sprzecie...
Pozdrawiam,
Jeffrey
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 10:29, 06 Lis 2008 |
|
Ja mam seryjengo RXP-ka , skuter będzie przeznaczony jedynie do sportu na wyścigi torowe/ CC. Powersport- Jaki setup proponujesz. ( umiejętności zawodnika to jedno, setup drugie- pytam o to 2 ) Potrzebował bym setup powiedzmy na pierwszą 3 zakładająć że zawodnik jest średnio zaawansowany( w grę nie wchodzi zmiana kadłuba, tj modelu skutera), klasa open/rs/gp - jednym słowem taka w której nie ma żadnych ograniczeń w MP
z góry dziękuje za poradę/ sugestjie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 12:42, 06 Lis 2008 |
|
Nie ma takiego skutera na świecie który by zrzucał zawodnika po wyjściu z boi. No chyba że jest mniej sprawny fizycznie lub brakuje mu techniki.
16 letni zawodnik który zrobił na Tobie wrażenie płynął po płaskiej wodzie. Takie warunki nie mają się ni jak do warunków panujących na torze.
Skutery przygotowane do Mistrzostw Świata pprzyspieszają na odcinku 250m do przeszło 160 km/h.
W zakręcie w boi przeciążenie sięga 6G!
A dla przykładu kierowca F1 ma max 4G. Z różnicą tylko taką ze w samochodzie siedzi przypięty pasami a jet pilot trzyma się rękoma.
Więc technika i siła fizyczna ma duze znaczenie.
Z tego co piszesz wnioskuje żebyś więcej pływał a nie skupiał się na tuningu.
Porada: jeśli będziesz wchodził w boję na pełnej prędkości i będziesz się nudził wtedy pomyśl żeby przerabiać sprzęt.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 13:08, 06 Lis 2008 |
|
Musisz pamiętać o jednym: podniesienie mocy wymaga większej techniki i doświadczenia od zawodnika. Większa moc i przeciążenia znacznie szybciej "zabiją" mniej doświadczonego racera.
Tak więc efekt zwiększenia mocy może być odwrotny niż oczekiwane założenia.
Dla przykładu: w tym roku na Mistrzostwach Świata w klasie limited wielu zawodników płynących skuterami z klasy stock było zdecydowanie lepszych od tych z klasy limited!!! Tytul MŚ w klasie limited wywalczył zawodnik płynący skuterem właśnie stockowym.
Pamietaj, wyścig trwa 15min a ściganie zaczyna się po 7min a moc nie wygrywa wręcz czasem moze przeszkadzać.
PS. Od kilku już sezonów w Mistrzostwach Polski nie mam wcale najszybszego ani z największą mocą sprzętu. Bardzo mało razy byłem pierwszy na 1 boi. Mimo to daję rade
Jeśli tuning to skupił bym sie na:
układzie napędowym, układzie dolotowym, wydechu i elektronice - potężna kasa!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 15:38, 06 Lis 2008 |
|
[quote="Power Sports"]Jeśli tuning to skupił bym sie na:
układzie napędowym, układzie dolotowym, wydechu i elektronice - potężna kasa![/quote]
Układ napędowy: to znaczy co: Pompa RR, śruba, dysza, uszczelnienie wału, krata,
Układ dolotowy: dolot ( jaki?), kompresor ( jaki?) , czy kolektor dolotowy jak tak to który ( ?), intercooler zewnętrzny, BOV,
Wydech: prosty układ ( nie taki prosty jak się wydaje) jakś konkretna propozycja?
Elektronika- RR EMS ? czy może na początek poprostu RR z 8800 rev, oczywiście wtryski, pompa, regulator, listwa
pomijam kwesje juz samej budy, prowadzenia i bloku silnika etc.
Ale jakby ktoś miał jakieś konkretne rozwiązaniai sugestje będe wdzięczny, bo tak do końca niewiem na jakich płaszczyznach się poruszamy?
Licze na konkretne rozwiązania- doskonale wiem o jakiej kasie tu mówimy i o ilu innych wyrzeczeniach, ale może mi zaproponujecie coś lepszego niż coś o czym ja wiem/ znam.
Bo z tego co wiem to wszyscy mają bardzo DUZE doświadczenie w 2 suwach a czy w 4tec-ach też, tego niewiem.
Wkońcu dobrze uczyć się od samych Mistrzów
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Power Sports
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 16:07, 06 Lis 2008 |
|
Oczywiście, konkretną ofertą mogę przedstawić ale muszę wiedzieć więcej detali co chcesz zbudować i kto będzię miał pływać.
Jeśli jesteś naprawde zainteresowany budowaniem skutera do wyścigów proszę o kontakt.
PS. Firmy które wymieniasz są dla plażowiczów a nie dla racerow. Do wyścigów się nie nadają.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 16:16, 06 Lis 2008 |
|
RR= Rotax Racing nie RIva Racing , no chyba że Rotax to lipa to sorry umywam ręce i się chowam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 9:28, 07 Lis 2008 |
|
No to nie zgodze sie zwami . Zapomnieliscie o tym ze kazda firma NIESTETY ma dwa medale , to znaczy normalny asortyment i ten pod stolem . Ten drugi jest dla ogulu niedostepny. Przestancie psuc te skutery tylko zacznijcie sie nimi bawic (plywac) .Sami wiecie albo udajecie ze nie wiecie ze nikogo niestac na tuning z prawdziwego zdazenia. A jak sie za niego ktos bieze to wiecej psuje niz robi dobrego. Prygotowanie skutera do wyscigow w klasie limited gdzie nie wolno ingerowac w silnik kosztuje srednio 37 tys $ . I niema pewnosci ze silnik bedzie zyl dluzej niz 5 minut od mometu URUCHOMIENIA. Najlepsi zawodnicy na swiecie -ZLE - najlepsze timy na swiecie posiadaja kadluby jdywidualnie przygotowane pod zawodnikow , Tak ze prose nie pisac zeczy wyssanych z palca . Popieram Puwer sport w temacie ze to na plaze , ale nawet MP to prawie plaza , chyba zawodnicy sie nie obraza. Nawet w MP czym ktos ma bardziej przemyslana modernizacje tym wyzej w punktacji. Nie wolno zapomniec otym ze MP to tez swojego rodzaju poligon do zdobywania wiedzy . Kljent kturemy zrobicie dobry tun bedzie was chwalil ,pamietajcie o tym .
Witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziurek
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 10:18, 07 Lis 2008 |
|
JUż wszystko rozumiem Niemniej jednak już jestem pewnien , że mamy te same lady, i na pewno to samo co jest pod nimi- ale w różnych cenach.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzak
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Marki
|
Wysłany:
Pią 10:21, 07 Lis 2008 |
|
Wiec ze wzgledu na cene tuningow 4-suwow dlugo u nas jeszcze bedziemy sie scigac na 2-suwach ktore nie sa gorsze a i ladnie smigaja, lepiej jak ma sie popsoc 2stroke niz 4stroke, a moc to nie wszystko jak power sport napisal, wiec czy ma sens budowanie rxp z niewiadomo jaka moca? kto to oplywa? a kto to bedzie naprawial ? i w jakiej cenie? poprostu malo ludzi ktorzy sie scigaja stac na taki sprzet, fabryczny xp dobrze zrobiony tzn: z silnikiem w dobrym stanie ktory ma 130koni bez problemu moze objechac rxp ktory ma 215 koni, ale w razie awari to wole zeby sie xp popsol,
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
witek
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 11:33, 07 Lis 2008 |
|
Dziurek !!!!! trzymaj sie tematu ,i nie pisz bez sesu o jakis ladach.
witek
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|