Autor |
Wiadomość |
stempek
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 18:14, 12 Kwi 2011 |
|
Witam,
Mam taki problem. Dzisiaj zwodowalem skuter pierwszy raz po zimie, zmienilem paliwo na swieze. Rozgrzalem chwile maszyne i zaczalem plywac. Na poczatku wszystko bylo okey, silnik krecil do konca obrotow czyli do 8tys, po chwili zaczal przerywac i stracil moc i wkrecal sie do 7tys obrotow i nie wiecej. Czasami na chwile dochodzil do 8, ale sekunda i znowu spada do 7tys
Panowie co to moze byc, to moj pierwszy skuter i nie wiem co mam z tym zrobic...
Pozdrawiam serdecznie i czekam na jakas rade.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MAD-JANUSZ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa
|
Wysłany:
Wto 19:33, 12 Kwi 2011 |
|
VX 4-takt i 4-ery cylindry , prawdopodobnie umarła ci 1-dna świeca , radze wymienić wszystkie i to na takie jak fabryka przypisuje.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
stempek
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 19:58, 12 Kwi 2011 |
|
Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz Rozumiem ze do tego akurat modelu ida swiece NGK CR9EB ? Mozna prosic o jakis opis wymiany swiec? Do Warszawy mam ponad 300km, a blizej nie ma zadnego rozsadnego speca od skuterow...
Pozdrawiam,
Paweł
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
stempek
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 20:04, 12 Kwi 2011 |
|
Nie widze opcji edycji, wiec dodaje kolejny post.
partsDOTyamaha-motorDOTcom/partimage.gifx?d=31853,2,0,waverunner
DOT zmienic na kropki, jakies zabezpieczenie antyspamowe...
Znalazlem taki schemat do swojego silnika, wymiana swiec wydaje sie byc prosta.
Zostala mi wymiana oleju, z tym sobie poradze, chce tylko zapytac czy da sie wymienic filtr oleju w jakis latwy sposob, nie trzeba rozbierac gory silnika?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MAD-JANUSZ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa
|
Wysłany:
Śro 8:25, 13 Kwi 2011 |
|
filtr wymieniasz bez wyciągania silnika [ to by była jazda ] jest tylko tak umieszczony że musisz znaleźć go z boku silnika i jest to zwykły od motoru filterek , najlepiej wykręć stary i jak nie dostaniesz oryginału to zamiennik !
stary olej odciągasz wysysarką.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
stempek
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 11:53, 13 Kwi 2011 |
|
Kupilem filtr i olej (SAE 10W30) quicksilver, wiec chyba wszystko takie jak trzeba. Olej sciagac bezposrednio z miski, czy odpalic skuter zeby sie podniosl i wtedy sciagac? Wiem ze sa dwie szkoly jesli o to chodzi, na zagranicznych forach czytalem ze sciagaja bezposrednio z miski bez wczesniejszego odpalania silnika. I mam jeszcze pytanie o swiece. Pisza ze dokreca sie je na 13NM, lecz nie posiadam klucza dynanometrycznego, jesli dokrece je zwyklym to nie zrobie biedy dla glowicy?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mdzalewscy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Wto 17:10, 26 Kwi 2011 |
|
[quote="stempek"] Pisza ze dokreca sie je na 13NM, lecz nie posiadam klucza dynanometrycznego, jesli dokrece je zwyklym to nie zrobie biedy dla glowicy?[/quote]
mało kto używa takiego klucza...świece dokręcasz na wyczucie, średnio mocno, tak aby się nie wykręciły w czasie pracy i żeby przy dokręcaniu nie ukręcić gwintu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pk1pawel
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 14:21, 06 Lut 2014 |
|
Pisze późno ale może ktoś to przegląda więc znajdzie prawidłową procedurę
1. Olej SAE 5W30 lub 5W40 i tylko minerał - nie lać syntetyków gdyż bywały przypadki zatarcia tego skutera-można "przedobrzyć".
2. Filtr oleju kupuj oryginał - koszt max 50 zł ten sam co do motocykla Yamaha R1 więc nie wchodź w zamienniki
3. Wymiana oleju - zawsze po rozgrzaniu!!! - odpalasz skuter na ok. 5min oczywiście z podłączonym obiegiem chłodzącym(najpierw odpalasz skuter, kilka sek.później włączasz chłodzenie, przy kończeniu odwrotnie- najpierw zakręcasz wodę kilka sek.później gasisz skuter!!).Odciągasz olej - ok.2-2,4L więcej nie da rady, reszta zostaje w obiegu..tak ten model ma. Wymieniasz filtr,zalewasz olej ok.2,5L. Stan oleju sprawdzamy zawsze po 5 min pracy skutera.
4. Świece NGK CR9EB po ok 20zł/szt do nabycia w każdym sklepie motoryzacyjnym(czasem na zamówienie na 2 dzień). Dokręcanie 13Nm - jak nie masz dynamometra to robisz tak (UWAGA procedura właściwa tylko przy nowych świecach podczas 1 ich wkręcania) wkręcasz świecę ręką do lekkiego oporu a następnie dociągasz jeszcze o kąt 90 do 120 stopni. Przy kolejnych montażach dokręcaj do oporu ale jedna ręką(siłą nadgarstka) - to odpowiedni "moment".
Miłej zabawy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pk1pawel
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 23:21, 09 Lut 2014 |
|
Sprostowanie olej oczywiście 10W30 lub 10W40...a nie 5 - sorki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|