Forum JET SPORT  Klub Motorowodny Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 YAMAHA VX110 2007r - Problemy z moca... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
stempek




Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:14, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Witam,

Mam taki problem. Dzisiaj zwodowalem skuter pierwszy raz po zimie, zmienilem paliwo na swieze. Rozgrzalem chwile maszyne i zaczalem plywac. Na poczatku wszystko bylo okey, silnik krecil do konca obrotow czyli do 8tys, po chwili zaczal przerywac i stracil moc i wkrecal sie do 7tys obrotow i nie wiecej. Czasami na chwile dochodzil do 8, ale sekunda i znowu spada do 7tys

Panowie co to moze byc, to moj pierwszy skuter i nie wiem co mam z tym zrobic... Sad

Pozdrawiam serdecznie i czekam na jakas rade.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MAD-JANUSZ




Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 19:33, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

VX 4-takt i 4-ery cylindry , prawdopodobnie umarła ci 1-dna świeca , radze wymienić wszystkie i to na takie jak fabryka przypisuje.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
stempek




Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:58, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz Smile Rozumiem ze do tego akurat modelu ida swiece NGK CR9EB ? Mozna prosic o jakis opis wymiany swiec? Do Warszawy mam ponad 300km, a blizej nie ma zadnego rozsadnego speca od skuterow...

Pozdrawiam,
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
stempek




Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:04, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Nie widze opcji edycji, wiec dodaje kolejny post.

partsDOTyamaha-motorDOTcom/partimage.gifx?d=31853,2,0,waverunner

DOT zmienic na kropki, jakies zabezpieczenie antyspamowe...

Znalazlem taki schemat do swojego silnika, wymiana swiec wydaje sie byc prosta.

Zostala mi wymiana oleju, z tym sobie poradze, chce tylko zapytac czy da sie wymienic filtr oleju w jakis latwy sposob, nie trzeba rozbierac gory silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MAD-JANUSZ




Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa

PostWysłany: Śro 8:25, 13 Kwi 2011 Powrót do góry

filtr wymieniasz bez wyciągania silnika [ to by była jazda ] jest tylko tak umieszczony że musisz znaleźć go z boku silnika i jest to zwykły od motoru filterek , najlepiej wykręć stary i jak nie dostaniesz oryginału to zamiennik !
stary olej odciągasz wysysarką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
stempek




Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:53, 13 Kwi 2011 Powrót do góry

Kupilem filtr i olej (SAE 10W30) quicksilver, wiec chyba wszystko takie jak trzeba. Olej sciagac bezposrednio z miski, czy odpalic skuter zeby sie podniosl i wtedy sciagac? Wiem ze sa dwie szkoly jesli o to chodzi, na zagranicznych forach czytalem ze sciagaja bezposrednio z miski bez wczesniejszego odpalania silnika. I mam jeszcze pytanie o swiece. Pisza ze dokreca sie je na 13NM, lecz nie posiadam klucza dynanometrycznego, jesli dokrece je zwyklym to nie zrobie biedy dla glowicy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mdzalewscy




Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:10, 26 Kwi 2011 Powrót do góry

[quote="stempek"] Pisza ze dokreca sie je na 13NM, lecz nie posiadam klucza dynanometrycznego, jesli dokrece je zwyklym to nie zrobie biedy dla glowicy?[/quote]

mało kto używa takiego klucza...świece dokręcasz na wyczucie, średnio mocno, tak aby się nie wykręciły w czasie pracy i żeby przy dokręcaniu nie ukręcić gwintu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pk1pawel




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:21, 06 Lut 2014 Powrót do góry

Pisze późno ale może ktoś to przegląda więc znajdzie prawidłową procedurę
1. Olej SAE 5W30 lub 5W40 i tylko minerał - nie lać syntetyków gdyż bywały przypadki zatarcia tego skutera-można "przedobrzyć".
2. Filtr oleju kupuj oryginał - koszt max 50 zł ten sam co do motocykla Yamaha R1 więc nie wchodź w zamienniki
3. Wymiana oleju - zawsze po rozgrzaniu!!! - odpalasz skuter na ok. 5min oczywiście z podłączonym obiegiem chłodzącym(najpierw odpalasz skuter, kilka sek.później włączasz chłodzenie, przy kończeniu odwrotnie- najpierw zakręcasz wodę kilka sek.później gasisz skuter!!).Odciągasz olej - ok.2-2,4L więcej nie da rady, reszta zostaje w obiegu..tak ten model ma. Wymieniasz filtr,zalewasz olej ok.2,5L. Stan oleju sprawdzamy zawsze po 5 min pracy skutera.
4. Świece NGK CR9EB po ok 20zł/szt do nabycia w każdym sklepie motoryzacyjnym(czasem na zamówienie na 2 dzień). Dokręcanie 13Nm - jak nie masz dynamometra to robisz tak (UWAGA procedura właściwa tylko przy nowych świecach podczas 1 ich wkręcania) wkręcasz świecę ręką do lekkiego oporu a następnie dociągasz jeszcze o kąt 90 do 120 stopni. Przy kolejnych montażach dokręcaj do oporu ale jedna ręką(siłą nadgarstka) - to odpowiedni "moment".

Miłej zabawy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pk1pawel




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 23:21, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Sprostowanie olej oczywiście 10W30 lub 10W40...a nie 5 - sorki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)